Právní rada z internetové poradny zní:
" V zásadě lze za vhodnou formu doručení výpovědi ze strany zaměstnance považovat jak formální doručení, tak doručení neformální - např. poštou, osobně, předáním nadřízenému zaměstnanci nebo i jiným způsobem. Postačí, když vámi podepsaný originál výpovědi jakýmkoliv způsobem dostanete do sféry zaměstnavatele, například na jeho recepci atp.
Ve vašem případě zaměstnavatel přijetí písemného vyhotovení výpovědi předávaného z vaší strany odmítl. Takovéto odmítnutí však z právního hlediska považujeme za doručení. Zaměstnavateli jste poskytla možnost, aby se s předmětnou písemností a jejím obsahem seznámil. Pokud ji nechtěl převzít, je to jeho rozhodnutí, výpověď byla i bez toho doručena a její účinky nastanou."
Je to pravda? Tedy pokud není ve firmě kromě zaměstnavatele nikdo, kdo by mohl výpověď převzít, a výpověď je předávána přímo zaměstnavateli (nejlépe zřejmě se svědkem), pak je i v případě odmítnutí převzetí tato výpověď považována za zaměstnavateli doručenou?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.