Vlákno názorů k dotazu Roční zúčtování daně od Brabec František - Zdravím, paní účetní ví, že jí za to...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 2. 2020 21:10

    Brabec František (neregistrovaný)

    Zdravím, paní účetní ví, že jí za to nehrozí žádná pokuta a "řešení existuje" - podat si přiznání. Už jsem se tu opakovaně prezentoval jako odpůrce likvidačních pokut, ovšem nový daňový řád (na rozdíl od starého) je v tomto opačný extrém - pouze mlčenlivost, pořádková, za nevedení evidencí a opožděné tvrzení. Žádné "neplnění povinností nepeněžité povahy vyplývající z daňových zákonů" pod sankcí až do 2 MEGA jako v 337/1992.

  • 18. 2. 2020 16:03

    xJ (neregistrovaný)

    A nebylo by možné použít daňový řád?
    Požádám (jako poplatník) zaměstnavatele o roční zúčtování. On ho neprovede, Požádám ho o vysvětlení. Zaměstnavatel (jako plátce daně) je povinen odpovědět a když nebudu souhlasit, můžu podat stížnost správci daně (na FÚ).
    Zákon č. 280/2009 Sb.
    § 237
    Stížnost na postup plátce daně
    (1) Má-li poplatník pochyby o správnosti sražené nebo vybrané daně, může nejpozději do 60 dnů ode dne, kdy se o výši sražené nebo vybrané daně dozvěděl, požádat plátce daně o vysvětlení. V žádosti uvede důvody svých pochybností.

    (2) Plátce daně je povinen podat poplatníkovi písemné vysvětlení do 30 dnů ode dne, kdy žádost obdržel, a v téže lhůtě případnou chybu opravit a současně podat následné hlášení nebo dodatečné vyúčtování správci daně.

    (3) Nesouhlasí-li poplatník s postupem plátce daně, může podat stížnost na postup plátce daně správci daně, který je tomuto plátci daně místně příslušný, a to do 30 dnů ode dne, kdy poplatník obdržel od plátce daně vysvětlení. Nesplní-li plátce daně svoji povinnost podle odstavce 2, je poplatník oprávněn podat takovou stížnost správci daně do 60 dnů ode dne, kdy měl plátce daně podat poplatníkovi vysvětlení.

    (4) V řízení o stížnosti na postup plátce daně se použije obdobně § 111 odst. 5 a § 112. Správce daně o stížnosti rozhodne tak, že stížnosti vyhoví nebo částečně vyhoví a současně uloží plátci daně zjednat nápravu ve stanovené lhůtě anebo stížnost zamítne. Rozhodnutí o stížnosti se oznamuje poplatníkovi i plátci daně.

  • 18. 2. 2020 18:42

    xy (neregistrovaný)

    to víte, že pomůže :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).