Řešíte platbu příspěvku od zaměstnavatele na účet pojišťovny, nebo platbu pojištění, kterou strhne zaměstnavatel zaměstnanci?
Moji klienti posílají na účet pojišťovny v lednu PLATBU příspěvku, která se zúčtuje v lednové mzdě zaměstnance. Vše mají klienti ošetřeno tak, aby to pro ně bylo daňově uznatelné (ZDP 24/2/j/5). A platby probíhají tak, aby platby byly u zaměstnanců osvobozeny od daně z příjmu FO.
agenda Banka cca 15.1. 379/221
agenda Ostatní závazky 31.1. 52x/379
V bance s vyjímkou bankovních poplatků neúčtuji do nákladů nic.
Od kdy se zavázal zaměstnavatel přispívat? Na základě čeho? Budou příspěvky pro zaměstnavatele daňově uznatelné?
Zavázal se zaměstnavatel přispívat - posílat platby příspěvků na životní pojištění zaměstnanců od ledna 2020? Neměli by pak mít zaměstnanci uvedeny platby příspěvků již ve mzdách za leden, resp. ve mzdových listech ve sloupci leden 2020?
Má to zaměstnavatel ošetřené podle ZDP 24/2/j/5? Uzavřel například se zaměstnanci dodatky pracovních smluv? Pokud ano, od kdy se ve smlouvách (dodatkách) zavázal poskytovat platby příspěvků? Od ledna, od února,..?
Pokud se zavázal posílat platby příspěvků od ledna 2020, tak interním dokladem zaúčtujete 31.1.2020 52x/379. V bance lednovou platbu příspěvku 379/221.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.