OT. Tak proč to řešíte? Chcete zaměstnance nechat obžalovat za něco, o čem nic nevíte? Nebo chcete žalovat zaměstnavateli na nekompetentnost předchozí pracovnice / předchozího pracovníka - přitom oni možná postupovali striktně podle Zákona o daních z příjmů?
Možná se zeptám jinak - co podle Vás bylo přesně porušeno. Který zákon, který paragraf.
Ano, platí mě za to, abych dělala svou práci, nechci žádnou pochvalu, ani prémie, ani nikoho obvinit, jak už jsem psala výše, chtěla jsem se zachovat pouze lidsky a pomoct. Dobře, poprosím ještě o radu jinak, POKUD BY TO BYLA CHYBA (a rozhodla bych se po tom zapátrat po domluvě se zaměstnavatelem), je možné ji opravit?
Nechci na nikoho žalovat ani nikoho obžalovat, objevila jsem prostě dle mého názoru chybu (možná i ne) a chci zaměstnavateli pomoct, pokud je to možné, aby z této chyby neměl problém. Já s opravami RZD zpětně nemám žádnou zkušenost. Kdyby mu to mělo pomoct, tak klidně zapátrám, seženu kontakt, doptám se bývalého zaměstnance na chybějící informace a pokud bude třeba, opravím.
Já bych to nechala být, protože žádost o RZD má vyplněnou správně. Já sice nechávám zaměstnance do toho oddílu, kde se vyplňují předchozí zaměstnavatelé, vypsat i dobu, kdy zaměstnavatele a příjem neměl, jen pro jistotu, ale zákon to nevyžaduje. Ta tabulka je skutečně určena jen pro uvedení zaměstnání. Takže když není nic uvedeno, brala bych to tak, že až do nástupu do vaší firmy neměl v tom roce žádné příjmy ze závislé činnosti. Za toto odpovídá on sám. Jestli se nad tím kontrolní pracovník z FÚ pozastaví stejně jako Vy, bude si to muset zjistit sám. Rozhodně to není chyba účetní. Tady není co opravovat, nekomplikujte si život.
Vždyť píšu, že já si také nechávám pro jistotu vepsat i doby, kdy zaměstnavatele neměl, abych měla pokrytý celý rok a aby to toho člověka trklo, aby na něco nezapomněl (např. člověk, který nastoupil 1.12.19 tam vpíše: 1.1.-31.1.19 - zaměstnavatel A, 1.2.- 25.4. 19 - bez zaměstnání, bez zdanitelných příjmů, 26.4.-30.11.19 - zaměstnavatel B).
Ale zákon to nevyžaduje, podle zákona by tam měli být uvedení ti dva zaměstnavatelé (a toto doloženo potvrzeními o zdanitelných příjmech) a ta doba bez zaměstnání se tam neuvádí.
Ano, tak do prohlášení ne. Proč by měl zaměstnanec uvádět změny, které se udály, když ještě nebyl naším zaměstnancem? To nedává smysl. Akorát když nastupuje v průběhu měsíce, např 15.2. a nemám ZL nebo mám a na něm vidím, že tam skončil už někdy dříve, nechám ho vepsat krátce, že od 1. do 14.2. neměl nikde podepsáno s uplatněním slevy (abych si byla jistá, že mu můžu dát slevu už v tom měsíci nástupu).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.