Dobrý večer,
já se připojím s dotazem ohledně kompenzačního bonusu. Jde mi o odeslání přes datovou schránku. Když jsem si pročítala instrukce, tak ti, kteří odesílají přes email, odešlou přímo na email daného územního pracoviště (v mém případě Hodonín). Jelikož vlastním datovou schránku, tak jsem vyplňovala formulář přímo přes webovou aplikaci a v posledním oddílu bylo uvedeno (což mě velice zarazilo): "Žádost o kompenzační bonus nelze podat na finančním úřadu místně příslušným správcem daně z příjmů, který o bonus žádá" a objevilo se mi ID na finanční úřad Jihomoravského kraje Brno (spadám pod Jihomoravský kraj, územní pracoviště Hodonín) a nyní se mi objevilo jiné ID (asi na centrálu). Pak ale nechápu proč emailem lze odeslat přímo na dané územní pracoviště. Nevíte někdo jestli je to tedy opravdu tak?
Děkuji
Z finanční správy by odpověděli přesněji. Kdysi jsme tu diskutovali, zda používat datovku "kraje" nebo územního pracoviště, myslím že to vyšlo tak půl na půl, funguje oboje. Správcem daně je "krajský" finanční úřad, územní pracoviště jsou jeho součásti. Odhaduji, že kdo má datovku, jeho totožnost je "jistá", tak může posílat na centrálu. Kdo posílá emailem (což poprvé lze bez dodatečného potvrzení), musí být zřejmě "doprověřen" na územním pracovišti, kde má svého osobního bankéře.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.