Re: Reklamace
V historii jsem to hledala. Většinou se jednalo o reklamaci mobillů. Ale neřešilo se kolikrát se může stejná závada reklamovat. Našla jsem akorát těch 6 měsíců, ale nikde jsem to nenašla doložené nějakým "zákonem". Nemůžu přijít do obchodu a říct, slyšela jsem, že když se mě projeví závada do 6 měsíců musíte mě vrátit peníze. Pročítala jsem si teď ten zákon o ochraně spotřebitele. Tam jsem našla jen to, že se reklamace musí vyřídit do 30 dnů. To ale oni dodržují.
Re: Reklamace
...
>Nemůžu přijít do obchodu a říct, slyšela jsem, že když
>se mě projeví závada do 6 měsíců musíte mě vrátit
Že nemůžete? Opravdu si myslíte, že aby prodejce splnil svou zákonnou povinnost, musí mu zákazník citovat paragrafy? Vy mu vůbec neřeknete, že jste o něčem slyšela - vy mu řeknete, že to buď udělá nebo požádáte o pomoc ČOI. Poučovat o paragrafech ho pak budou ti, kterým za to ze svých daní platíte.
Pokud byste chtěla opravdu ohromit prodejce svou znalostí paragrafů, není nic jednoduššího, než se podívat do sekce Ochrana spotřebitele zde na serveru.
Re: Reklamace
V paragrufu 622 odst2 je"(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat."
Tam se píše "opětovné" ale co si pod tím má člověk představit. Mám rádio asi 4 měsíců a z toho 2 měsíce byl v reklamaci.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.