Ano, jako externí účetní vedu DE pro zapsaný spolek. Jedná se o jezdecký oddíl, který vznikl 7.2.2019. Nejprve jsem zpracovala doklady v podvojném účetnictví, a pak přišla paní jednatelka z FÚ, že máme vést tzv.jednoduché účetnictví, takže jsem celý spolek zavedla do DE a PŘIZNÁNÍ jsem zpracovala na tiskopise pro právnické osoby. Teď právě nevím, zda mám DPPO dobře. A to ještě vedu jezdecký oddíl jako 2firmy , jednu za hlavní činnost a druhou za vedlejší činnost. Asi 7 let vedu z.s. hokejovému klubu v podvojném účetnictví a je to v pořádku, ale teď mi poslali z FÚ ukázku z.s. Pěveckého oddílu, který vede jen hlavní činnost a mají to právě také vedené v DE a zpracovávají DPPO. Mně to hlava nebere a nemám z toho dobrý pocit. Pokud máte nějaké jiné informace, tak mi prosím poraďte.
Děkuji.
Zmatek!
DE je výhradně pro fyzické osoby! Právnická osoba musí vést účetnictví, spolek má vyjímku a může vést "jednoduché účetnictví".
A vést jednu organizaci "jako dvě firmy" je absolutní nesmysl, nelze!
Pokud chcete být "účetní" v tom správném slova smyslu, tak tohle musíte znát, nebo rychle nastudovat. A zkomolené informace z FÚ jsou na nic, účetnictví a daně moc nesouvisí.
Jako účetní se živím již 40let, kontroly v pohodě, ale toto vedu prvně, to DPPO a účetní deník půjčila jednatelce paní, která vede zapsaný spolek. Vede DE a vykazuje DPPO, mně je to taky divné. Když jsem se ptala dodavetle účetnictví,jak mám vést z.s. a dvě činnosti HČ a VČ, tak mi poradili založit si ještě jednu firmu na tu druhou činnost. Vím, že z.s. může vést DE,ale co s tím PŘIZNÁNÍM, nevím, asi to vzdám. Děkuji Vám.
Spolky mohou vést jednoduché účetnictví (nikoliv DE) anebo podvojné účetnictví, takže v tom podvojném jste to mohla nechat. Informace z FÚ, že to máte mít v jednoduchém účetnictví, nebyla tedy správná. Ale, jak už Vám psala pí. vladík, problematika účtování a zdaňování spolků je velmi odlehlá od účetnictví podnikatelů. Buď to celé musíte nastudovat (nebo si zaplatit k tomu větší poradenství), abyste si např. obhájila, že to vedete podvojně (osobně to považuji za výhodnější), anebo s tím skončete (to myslím v dobrém), ať to dají někomu, kdo se na to specializuje. Je potřeba vést mimo účetnictví ještě různé evidence a tabulky, k účetnictví samotnému a hlavně pro daňové přiznání. Je to docela masakr :-(.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.