Dobrý den. nepíšete jakou službu ve výši 19 000,- vám poskytli. Stravenky? Obědy? Nebo jste odevzdávali vybrané stravenky?
Fakturu zaúčtujete následovně:
518 AE služby 826,44
343AE dph 173,56
213AE v případě odevzdaných stravenek -20000,- /321AE
Na účtě 321 vám zůstane -19 000,- a až vám je připíší na účet , pak spárujete jako běžnou dodavatelskou fakturu.
Na účtě 213 máte 20 000,- tam pak vyvstává otázka, za co to bylo. Podle toho vytvoříte interní doklad.
Snad je to trošku srozumitelné, když tak dovysvětlím.
Dobrý den, děkuji za reakci. Těch 19000,- které nám přijde na účet, je to úhrada za platby kartou sodexo Gastro Pass provedené v našem bufetu. Takže bych to viděla jako pohledávku za Sodexo. Mně jde hlavně o to, zda mám do faktur přijatých zadat jen tu částku za poplatek nebo to započíst na - 19000,- , pak to bude jinak v kontrolním hlášení.
Tak platí, že při účtování přijaté fa bude platit to, co jsem napsala původně:
518 826,44
343 1743,55
…. -20 000,- / 321 -19 000,-
zůstává otázkou …. účet jak vy říkáte creditu. Ten musí být nějakým způsobem naplněn. Takže zaměstnanci čerpají kredit nebo platí za jídlo? Nějak mi tam chybí doklad z bufetu za odebraná jídla.
Máte tento způsob zajištění stravy pro zaměstnanace nově?
Nerozumíme si, špatně se asi vyjadřuji. Nejde o stravu pro zaměstnance, máme malou provozovnu, něco jako bufet, zákaznící si tu nakupují a odnášejí si to sebou, platí hotově, platební kartou.... a někdo kartou od Sodexo, a za to nám na firemní účet přijdou peníze. Mně jde o to, jak zadat do účetnictví přijatou fakturu od Sodexa , zda jen řádek s vykázanou částkou za poplatek, nebo i to co je nazváno vzájemný zápočet - kde je od částky za kredit (kredit= peníze od sodexa za úhradu jejich kartou v naší provozovně, tak to je od nich nazváno))
Dobrý den, tak tím, že je to bufet pro veřejnost je to jasné. 19 000 jsou tržby realizované platbou karty sodexo. Fakturu zaúčtujte vč.19 000- tzn 518+343+315-jiné pohledávky minusem/321. Příchozí platba na účet ve výši 19000 = úhrada fa, a účet 315 se vám vynuluje při denních ( měsíčních nebo jaké děláte) uzávěrkách tržeb v pokladně bufetu.
Tak snad už jsem se dopátraly, důležitá byla informace, že platby probíhají jako vaše tržby ve vaší provozovně.
Mějte se pěkně.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.