Musíte rozlišovat mezi vznikem zákonného pojištění a úhradou pojistného.
Máte pravdu v tom, že pojištění vzniká bez ohledu na úhradu pojistného, neboť vzniká "dnem vzniku prvního pracovního vztahu". Zároveň však platí, že "proti zaměstnavateli, který byl v době výplaty pojistného plnění v prodlení s placením pojistného, má pojišťovna právo na úhradu až do výše plnění, které vyplatila z důvodu pojistných událostí vzniklých v době, za kterou nebylo zaplaceno pojistné". V prodlení je i ten zaměstnavatel, který se nepřihlásil, neboť pojištění vzniklo a jemu vznikla povinnost hradit pojistné.
Proč převádět toto pojištění na stát, když stát má z tohoto systému největší příjmy. Prakticky se jedná o dotování státu zaměstnavateli, kteří nejsou organizační složkou státu (na ty, kteří jsou, se pojištění nevztahuje). Stát nemá zájem na změně, přestože tento systém byl přijat jako prozatímní (byl vydán zákon, který měl zavést nový systém [mimo jiné měl být pojištěn zaměstnanec, nikoliv zaměstnavatel]), ale ten nikdy nenabyl účinnosti). Obě pojišťovny na tom nikdy nemohou tratit. To je ošetřeno právním předpisem.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.