Samozřejmě že to program hlídá, ale jsme jen lidi a nějakou chybu udělat můžeme. Minimálně na konci roku se finanční účetní podívá, jestli souhlasí zůstatek na účtech s tím, co by mělo být podle posledního přiznání. Někdy se např. nějaký pozdě dodaný doklad omylem zaúčtuje do období, za které už bylo podané přiznání, nebo se může splést úhrada (to jen teoreticky, nepamatuji že to by se mi někdy stalo). A samozřejmě před podáním KH si kontroluji čísla dokladů a také to, jestli jsou tam zahrnuté všechny doklady s PDP a v přiznání vystavené intrakomunitární, toto mi dělalo trochu problém hlavně než jsem se sžila s programem, který používáme poslední 3 roky.
no tak tím pádem vůbec nevím, co tazatelka zaměstnavateli vytýká. to vše co píšete dělám automaticky, jen tomu neříkám kontrola DPH na účetnictví. stavy účtů kontra přiznání mi hlídá program, na čísla dokladů a dič mě upozorňuje program taky hned když je doklad pro kh, pdp mi hlídá taky program, shodu účtu a položek v přiznání dph/kh mi taky hlídá... tak nevím, co si představuje, že ten zaměstnavatel dělá blbě. pokud ji ta její neproduktivní paní účetní učila tyhle věci "ručně" pravidelně kontrolovat a říkala tomu kontrola DPH na účetnictví, asi bych vyměnila učitelku nebo program. zajímalo by mě, kolikrát po té "kontrole" přišly na chybu.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.