K pohybu zboží nedošlo, tak přeci nemůžete účtovat výdejku ze skladu. A když nedošlo k vyskladnění (úbytku) zboží, tak nebylo účtováno ani o nákladech a prodej zboží ... zboží je tedy stále na skladě.
př.
faV 311/ ? a 343
úhrada faV 221/ 311
Místo ? musíte dát něco, co bude odpovídat účetnímu případu a co zinventarizujete= účetní jednotka to obhájí a vysvětlí.
Tak například to mohlo být tak, že na faV to bude výnos, ale až při inventarizaci se zjistí, že k pohybu zboží v r. 2020 nedošlo, tak se to interním dokladem přeúčtuje na přijatou zálohu nebo jinou pohledávku za klientem .... neznáme vaši účetní osnovu (315, 378 ... těžko říct)
Nebo jste na to přišel hned při účtování faV, a výnos jste nahradil trojkovým účtem hned)
Obávám se, že klient požadoval vystavit fakturu na přání odběratele, účtování mu je zcela jedno, tomu nerozumí. Přání odběratele stojí nad vědomosti účetní, což vidím denně. Takže přání bylo splněno a účetní účtováním kryje sám sebe ... tedy pokud opravdu nebyl dodán dodací list.
Děkuji všem za názory, takže na fakturu ještě dodám text záloha na zboží, zaúčtuji 311,343/324 a v bance 211/311, v novém roce s přijatou fakturou a dodacím listem naskladním zboží, vydám zboží a přeúčtuji do výnosů 324/604 interním dokladem? Obávám se, že mi takto nepůjde automaticky spárovat účet 324 a bude mi viset v saldu, ale tak to můžu spárovat ručně. DPH bude odvedeno v prosinci s přijatou platbou, to je správně, ostatní ...
Ano, jak píšete, na přání zákazníka mého klienta byla vystavena faktura, protože ji potřeboval do aktuálního roku a "kšeft je kšeft".
Děkuji.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.