Tak teď nevím, mluvíte o dani z nemovitosti nebo o dani z příjmu? Celou dobu řešíte daňové přiznání k dani z nemovitostí, tam platit budete. A to za nemovitost, která vám zůstala ve vlastnictví. Co se týká daně z příjmů, pak příjem z prodeje nemovitosti je osvobozený, pokud ji vlastníte více než 5 let.
Omlouvám se asi jsem to nazvala špatně, V tuto chvíli se mi jedná o to, že jsme cca 10 let vlastnili byt, v říjnu 2020 jsme ho prodali.Každý rok jsme platili FÚ 500,- Kč ročně a já chci nahlásit,že byt je prodaný a že už tu částku 500,- Kč ročně platit nebudeme.POslala jsem na FÚ odhlášení s podpisem a informací o prodeji bytu,ale volala mi paní z FÚ, že musím podat dílčí daňové přiznání na ten prodaný byt.
Motáte dvě věci dohromady. Daň z příjmu: té by podléhl příjem, který jste za byt obdrželi např. 2 miliony. Ale protože jste byt vlastnili déle než 5 let, je tento příjem od daně osvobozený a na FÚ jste podali jen oznámení, že tento příjem nepodléhá dani z příjmů. To už máte vyřešeno.
Daň z nemovitostí: to je ta daň, jak vám každý rok přijde složenka na 500,- a tu platíte za byt + tu další nemovitost(např. dům), kterou vlastníte. Aby FÚ věděl, že tu 500 nebudete platit a proč, musíte podat přiznání k dani z nemovitostí. Tzn. buď podáte řádné, kde uvedete pouze ten dům a vyjde vám daň 300. Nebo podáte dílčí, kde se uvádí pouze změny oproti řádnému. TAkže tam uvedete, že byt byl prodaný. FÚ tento byt vymínusuje (500-300) z té pětistovky a složenka vám přijde jen třeba na 300.
Daňové přiznání k dani z nemovitých věcí za rok 2021. Na přední straně zaškrtnete Dílčí. V příloze pro stavby a jednotky vypíšete údaje o bytu a v kolonce pro změny popíšete info o prodeji. Do celkového výpočtu pak uvedete daň už se zahrnutím této změny. Tzn. pokud jste do teď platili 1400 (500 za byt a 900 za dům), pak uvedete 900,- Kč. Konkrétně to popsat nejde, protože nevíme, jak máte co uvedeno v řádném přiznání.
Dílčí přiznání lze učinit pouze v listinné podobě. Takže "papírový" formulář Přiznání k dani z nemovitých věcí si budete muset vyzvednout na Finančním úřadu. Nebo najít na internetu, mě se aktuální formulář najít nepodařilo.
Co se do něj pak ručně vyplní - je toho tam dost, těžko to všechno vypisovat v diskuzním foru. A také každý vyplňujete trochu jiné údaje podle toho, jakou nemovitost vlastní.
Pokud byste se řídila mojí předchozí radou, mohlo Vám EPO doplnit plno věcí sám. Hlavně koeficienty, výpočty,..
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.