Pokud by účetní jednotka sledovala měsíční náklady, tak by účtování mohlo být takto:
* agenda přijaté faktury, faktura přijatá
základ DPH 381/321 70.000,-Kč
odpočet DPH 343/321 14.700,-Kč
* agenda interní doklady, interní doklad
leden 10.000,-Kč 518/381
únor 10.000,-Kč 518/381
březen - červenec stejně, jako předchozí měsíc
Jen se zeptám - je to příklad do školy nebo je to skutečný dotaz? Pokud skutečný, tak jak píše paní - rozlišujete jen pokud máte měsíční náklady a děláte každý měsíc nákladovost. Ale pokud jde o příklad do školy, tak je to špatné pochopení učiva - rozlišuje se pouze pokud je to z roku do roku, nikoliv na měsíce - DPH musí být uplatněné celé (pokud nedochází ke krácení, ale i v tomto případě na účtu 343 je zaúčtováno DPH v plné výši - krácení dochází až v přiznání a následném zaúčtování) a náklad také, protože je to náklad toho roku.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.