To jsem netušila, moc děkuji za radu. Fakturu mám tedy vystavit jen na celkovou částku už s DPH? A částku za jednotlivý kus napsat také už s DPH? Prosím a když takovou fakturu špatně nevědomě vystavím, co pak hrozí při kontrole? Případně dá se to zpětně nějak opravit? Moc děkuji
Očividně se v tom neorientujete. Jako neplátce DPH nesmíte na svých fakturách (ani normálních ani proforma) uvádět žádné DPH. Jak si kalkulujete cenu je vaše věc, ale DPH v tom nemá co dělat.
Pokud odběratel na základě takového chybného dokladu uplatní odpočet na vstupu, tak můžete mít oba problém. Pokud by se jednalo o částky nad 10 tis. Kč tak by to měl zachytit systém EET celkem rychle. Kvůli takovýmto excesům byl zřízen. A při kontrole toho hrozí dost jak vám tak odběrateli.
A zpětně opravit? Kontaktovat odběratele, dát mu správný doklad, on musí podat opravné přiznání k DPH za příslušné období a odvést neoprávněně uplatněnou daň. Lahůdka :(
Měl jsem naivní představu, že systém DPH už funguje tak dlouho, že takovéto případy se už nestávají.
Pokud jste vystavila doklady, na kterých byla uvedena DPH, tak Vám podle ustanovení §108 odst. 4 písm. f) vznikla povinnost přiznat daň. Do 25 dnů po skončení měsíce, ve kterém jste doklad vystavila, jste podle § 101 odst. 1 písm. c) měla podat přiznání k DPH. Lhůtu nelze prodloužit, takže za každý měsíc, za který jste nepodala přiznání, by měla být vyměřena pokuta v minimální výši 500 Kč.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.