Ne, dá mu potvrzení, že si může uplatňovat slevu na invaliditu. Bod II. potvrzení - podle § 35ba odst. 1 písm. c) a d) .....pro uznání invalidity poplatníka, který nepobírá invalidní důchod pro invaliditu třetího stupně nebo invalidní důchod pro invaliditu prvního nebo druhého stupně.
"„c) potvrzením správce daně příslušného podle místa bydliště poplatníka o tom, že poplatník pobírá jiný důchod z důchodového pojištění43), u něhož jednou z podmínek přiznání je, že je invalidní ve třetím stupni, nebo o tom, že mu zanikl nárok na invalidní důchod pro invaliditu prvního, druhého nebo třetího stupně z důvodu souběhu nároku na výplatu invalidního důchodu a starobního důchodu, anebo je-li poplatník invalidní ve třetím stupni, avšak jeho žádost o invalidní důchod pro invaliditu třetího stupně byla zamítnuta z jiných důvodů než proto, že není invalidní ve třetím stupni,“"
Děkuji za Vaši reakci. Psala jsem za firmu na OSSZ o "potvrzení o přiznání a trvání invalidního důchodu". Poslali zaměstnanci domů potvrzení o starobním důchodu. Šel tam osobně s tím, že potřebuje potvrdit invaliditu a dali mu opět stejný papír o starobním důchodu.
Poradíte, jak žádost nejlépe formulovat, aby konečně dostal správný papír? V původní žádosti jsem i psala důvod, že to potřebuji pro uplatnění slevy na dani.
Vyhnout se slovu "invalidní důchod" a chtít potvrzení "invalidity"?
Děkuji
Taky můj zaměstnanec vyřizoval. Nejdřív jsem zavolala na OSSZ, zjistila postup, pak jsem napsala za zaměstnance žádost, ten si ji jen podepsal, poslali jsme a celkem rychle přišel posudek, kde bylo uvedeno, že zaměstnanec zůstává trvale invalidní. A na FÚ už to bylo úplně bez problémů.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.