Prvotní doklady dostáváte jak v elektronické, tak i v papírové podobě. Kontroly FÚ probíhají obvykle pouze tři roky zpětně a to v termínu pro podání řádného daňového tvrzení. Málo kdy a to pouze ve vymezených důvodech, to může být i 10 let zpět. Toto řeší daňový řád. Doložíte-li vše v čitelném formátu např. pdf, tak by pro FÚ neměl nastat problém. Co se týká archivace (skartace) tam to řeší archivační zákon, zákon o účetnictví, zákon o DPH, spotřební dani atd. Pro účetnictví a daně ukládáte od 5 až 10 let a mzdové agendy 30 let. U nás jedeme elektronicky již mnoho let - většinu prvotních dokladům dostáváme elektronicky a sami odesíláme pouze elektronicky. Těch pár papírových dokladů, obvykle nějaké doklady z pokladen, scenujeme. Papírové doklady nevyhazujeme, ukládáme podle období do archivní krabice a následně, podle naší archivní směrnice, skartujeme. Každý měsíc - uzávěrka účetnictví včetně prvotních dokladů, hlavní knihy atd vše elektronicky. je archivováno na třech oddělených úložištích. Vše je jen otázkou zvyku a také toho, kolik máte prvotních dokladů pouze v papírové podobě
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.