Je zákonná povinnost každého plátce DPH, který prodá věc, službu nad částku 10 tisíc, vystavit běžný daňový doklad. Toto si musíte ohlídat už při pořizování zboží z řetězců a třeba na informacích si daňový doklad vyžádat, pokud vám nebyl vystaven přímo.
Zákon přesně stanoví, že zjednodušený daňový doklad může být vystaven pouze do částky platby 10 tis.
A pokud to už nejde napravit a vy to v nákladech mít potřebujete (samozřejmě, že ano), tak já osobně bych to odepsala do nákladů celé.
Já bych to jinak neudělala. Přece si nedáte tu částku DPH do nedaňových nákladů :-) Jestli jste pořizovala nějaký předmět, tak v evidenci drobného majetku (v ceně) budete mít také částku celou.
Kontrola na DPH vám do toho zasahovat vůbec nebude (DPH jste si neuplatnila). A když si to u případné kontroly na daň z příjmů obhájíte tímto způsobem, tak je to v pořádku. Dle mého skromného účetnického názoru.
Dobrý den, myslela jsem si, že daňový doklad musí být vystaven osobě povinné k dani nebo právnické osobě. Pokud kupující sám nenahlásí u dokladu nad 10 tis., že takovou osobou je, tak prodávající bere, že prodává osobě nepovinné k dani.
Z vaší odpovědi mi plyne, že prodávající udělal chybu.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.