To opravdu nebývá běžnou praxí, aby řadový zaměstnanci při využívání externí firmy dostávali kontakt přímo na účetní, která jim mzdy zpracovává. To musí vše jít přes člověka, který dává externí firmě podklady ke zpracování - většinou manažer atd. Opravdu to dělá nedělá dobrotu, máte na zpracování desítky firem a aby Vám z každý volalo x zaměstnanců třeba proč ještě nemají mzdu atd. - přitom třeba ještě ani nemáte od klienta podklady. Mzda se taky nezdá půlce lidí, ale většinou nemají ani základní povědomí, jak se mzda počítá. Dotaz samozřejmě být položen může, ale zaměstnanec by to měl řešit s manažerem a až manažer s externí firmou.
Taky mě to udivilo. Je fakt, že při externím zpracování mezd probíhá základní komunikace mezi "styčným" člověkem z firmy a mzdovkou. Ale když o podrobnější vysvětlení zaměstnanci, mám radši, když se mně ozve přímo on. Nikdy jsem se nesetkala s tím, že by externí zpracovatelská firma účtovala poplatky za komunikaci mezi zaměstnancem a mzdovkou.
Ale asi to tak tam, kde žije paní Topol, funguje.
Někdo externí firmě podklady zpracovávat musí - těžko si to dělají zaměstnanci sami. Většinou je to manažer, účetní dané firmy (často bývá u větších firem interní účetní, ale mzdy se zpracovávají externě...). Takový člověk má pak řešit dotazy zaměstnanců a případně komunikovat se mzdovou účetní konkrétní problémy. Nevím, kde žijete, ale zkuste mít na zpracování třeba 20 firem, každá 20-30 zaměstnanců, rozdejte mezi všechny zaměstnance svoje číslo a užívejte kromě zpracování mezd každodenní dotazy typu "kdy bude mzda, proč mám tolik a tolik, jak se počítá to a to, proč mám za dovolenou méně peněz ...", za chvíli číslo rozdávat fakt nebudete...
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.