Vlákno názorů k dotazu Rozdílný výsledek - náklady na prodané zboží od vladík - A jak evidujete nakoupené a prodané zboží na...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 7. 2022 9:03

    vladík

    A jak evidujete nakoupené a prodané zboží na skladě v průběhu roku ? Většina programů používá průměrnou skladovou cenu, která se přepočítává při každém příjmu na sklad, je to vážený průměr, a v té také je zboží vydáváno, někdy se používá metoda FIFO. Vy píšete, že máte výdejky v nákupní ceně, o kterých neúčtujete a od účetní dostanete PS a KS stav skladu... a ten je v jakých cenách ?
    Nemůže být ten rozdíl právě v tom ?

  • 27. 7. 2022 10:31

    NováÚčetní

    U nás se v programu průměrné ceny počítají s každým příjmem na sklad, jak zmiňujete. Průměrná cena se počítá z hodnoty na přijatém dokladu, což je u nás příjemka. Ceny na příjemkách se rovnají cenám, které máme na přijaté faktuře od dodavatele. Přijaté FA máme 504/321.

    Příjem zboží ani výdej pomocí skladových dokladů neúčtujeme, ale i tak tyto doklady nám udávají hodnotu na skladě (slouží nám to jako skladová evidence podle které se pak dělá inventura).

    V programu si kolegyně pak vyjíždí zůstatek skladu k určitému dni a ten je v průměrných cenách a ten pak používá pro interní doklad k zaúčtování PS, KS. K tomu vytvoří kolegyně další interní doklad, kde proúčtovává zboží, které ještě nepřišlo, ale fakturu už v účetnictví máme nebo naopak, kde máme zboží, ale nemáme faktury.

    Takhle si myslím, že by nám mělo vycházet stejné číslo nebo třeba rozdíl max. cca 10 tis Kč, ale ne o 200 tis Kč a více.

  • 27. 7. 2022 12:05

    neofyt

    Jestliže účtujete zboží (zásoby) metodou "B", tak Vám Vaše kolegyně podává informaci o nakoupeném zboží, ne o zboží prodaném.
    Je pak jasné, že se rozcházíte v číslech.
    Kdy by jste se měli sejít přesně, budou údaje k 31.12., pokud bude správně udělaná inventura a správně přeúčtovaný stav zjištěných zásob z účtu 504 na účet 132.
    Aby jste se sešli i k poslednímu dni měsíce, museli by jste dělat inventury skladu každý měsíc a každý měsíc účtovávat změnu zásob.

  • 27. 7. 2022 13:17

    NováÚčetní

    My právě děláme závěrkové operace každý měsíc a přesto to nevychází.

    V účetnictví máme interní doklady na:
    1. vyvedení skladu do nákladů mínusem přes 132/504 (počáteční stav - odpovídá koncovému z předchozího měsíce)
    2. vyvedení skladu z nákladů plusem 132/504 (konečný stav)
    3. fakturu v účetnictví máme, ale zboží nepřišlo mínusem 504/139
    4. máme zboží, ale nemáme fakturu plusem 504/139
    5. zboží vrácené dodavateli bez dobropisu mínusem 504/139
    6. prodané zboží na komisi, kde chybí faktura plusem 504/139

    Dává vám to takto smysl nebo v tom máme někde chybu?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).