Dobrý den.
měli jsme podobný případ. Zpětně se mi jeví jako nejdůležitější pro chod firmy zajistit přístupy k bankovním účtům, přístupy do datové schránky. A pak další a další provozní věci.
Co se týká dědického řízení, tak notář bude chtít k dědickému řízení udělat uzávěrku a to v plném rozsahu, jakoby jste končila účetní období ( inventury, dohadné položky, pohledávky, závazky, opravné položky, rozdíly účetních a daň.odpisů atd) prostě komplet uzávěrka k datu úmrtí. z toho vám vyplyne i případný závazek splatné daně. K tomuto datu vzniknout i výkazy, které samozřejmě nikam neposíláte, jsou k dispozici notáři. Ten vás může vyzvat k doplnění potřebných údajů. K 31.12 uzavřete rok jakoby se nic nestalo, jen tam budou případně zaúčtovány položky výplaty dědického řízení ( záleží na Společenské smlouvě firmy)
Moc Vám děkuji a prosím jak to bude přesně v účetnictví, udělám to k datu úmrtí vše zaúčtuji do systému jako na konci roku, z toho mi vzniknou výkazy pro notáře a potom pokračuji normálně nebo se mi to na konci roku neprojeví a tyto operace jsou pouze pro notářské účely a v účetním roce už potom nebudou viditelné?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.