Podívejte se na § 210 ZP.
Při pracovní cestě přicházejí v úvahu tyto časové úseky (dle vámi popsaných podmínek), pracovní doba 8.00 až 16.30 hodin:
1. 7.00 až 8.00 hodin ´= ředitelka řídí, spolucestující se vezou, jedná se o časový úsek MIMO pracovní dobu = z hlediska odměňování nikomu nic nenáleží;
2. 8.00 až 9.00, časový úsek, který se už kryje s pracovní dobou, stále se dopravují do cílového místa = § 210, překážka v práci na straně zaměstnavatele = náleží mzda nebo náhrada mzdy, záleží na systému odměňování;
3. 9.00 až 16.30, výkon práce, tento časový úsek se kryje s pracovní dobou = mzda;
4. 16.30 až 17.00, časový úsek mimo pracovní dobu, stále výkon práce = přesčas;
5. 17.00 až 19.00, časový úsek mimo pracovní dobu, nekonají práci podle pracovní smlouvy = z hlediska odměňování nikomu nic nenáleží (jako ad 1.).
Pracovní cesta trvala 7.00 až 19.00 hodin = 12 hodin = pro účely stravného první časový úsek.
Okolnost, že ředitelka byla řidičem, nemá na odměňování ani stravné žádný vliv.
Děkuji moc za ochotu. Pokud to tedy shrnu ohledně stravného - stravné nemá nic společného se stanovenou rozvrženou pracovní dobou, je jedno od kdy mi pracovní doba začíná, jestli v 6, 7, 8 hod. Prostě sednu do auta, vysednu z auta a to je pro mě rozhodující pro stanovení stravného - trvala tato doba alespoň 5 hodin ?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.