1. Pokud se jednalo o mzdu za měsíc listopad, tak ta je splatná 31.12. a pokud nedoplatite, co zaměstnanci náleží, ani do 15.1., počínaje dnem 16.1. bude moci zrušit PP okamžitě a bude mu náležet náhrada mzdy za výpovědní dobu. Pokud víme, že u zaměstnavatele zpracovávají mzdy laxnim způsobem, doporučujeme klientům (zaměstnancům), aby si sjednali pro takové případy aspoň půlroční výpovědní dobu.
2. Z toho, co píšete, je zřejmé, že jste o změně účtu věděla, tudíž by zaměstnavatel mohl po vás požadovat náhradu škody (mzdu i její náhradu za výpovědní dobu).
2. Co se odehrálo mezi vaším zaměstnancem a bankou, je jejich věc. Pokud původní účet existuje, banka peníze zřejmě nevrátí, záleží, jak se k tomu postaví jejich příjemce (bude-li banka s ním vůbec komunikovat).
3. Píšete o omluvě svého konání, hm.
U našich klientů je běžných 900 až 1000 výplat na 1 účetní, k tomu rozpočet a čerpání sociálního fondu, rozpočet a vyhodnocování plánu MOON, překládání všech hodnocení statutárnímu orgánu a další.
Uff, po přečtení Vaší odpovědi si připadám jako flákač. Věřte mi, že ke mzdám přistupuji zodpovědně a pokud mi čísla do koruny nesedí, výplaty nepustím, i kdybych tu měla sedět i v noci. Nezměnit číslo účtu se mi podařilo poprvé a to už za sebou mám asi 10 let praxe.
Zaměstnanec, kterého se to týká, má smlouvu na dobu určitou a už mu ji zde prodlužovat nebudou, neb to není ani omylem super pracovník, ne vždy odpracuje celou směnu a ve skladu, kde pracuje, se nepohybuje zrovna bezpečně vůči kolegům i zařízení. Nově má insolvenci.
Ano, o změně účtu jsem věděla a svoji chybu uznávám.
S bankou komunikuje kolegyně, která má banky na starost.
A k bodu 3, ano neomlouvá mě to, máte pravdu, ale já tu např. ručně vyzobávám z docházek, kdo má kdy nárok na stravenkový paušál a počítám po čárkách, kolik kdo snědl obědů, každý měsíc zadávám nové výměry tak u 80% lidí. Ručně počítám exekuce atd... To by u tisíce lidí fakt nebylo možné.
Děkuji Vám za Váš čas mi odpovědět a gratuluji k úspěšnému životu bez chyb...
Ne, každý dělá chyby, ale někdo prostě žádnou sebereflexi nemá. Nějak nechápu, proč se vyjadřujete k osobě dotyčného zaměstnance. To má nějaký význam, že má smlouvu na dobu určitou a jak jej hodnotí nadřízení? Nebo jej hodnotíte vy?
Určitě se soustřeďte na banku a ohlídejte si datum 15.1. Budou dny volna, nevím, nevím, jestli se vám povede husarský kousek, aby banka platbu vrátila a vy jste stačili ji poukázat do 15.1. na správný účet. Pokud ne a on PP opravdu zruší, pořád tam bude ta náhrada za výpovědní dobu. Od 1.1. budete v prodlení = úroky, kterou jsou také škodou.
Já ale chybu uznávám a sem jsem napsala, zda mi někdo poradí, co mám dělat, aby pro mě byly následky co nejmenší. Ze svých chyb se poučuji, to mi věřte. Už tak z toho nespím, proto ještě k tomu všemu nepotřebuji číst, že ke mzdám přistupuji (dle Vás) laxně a jestli tomu dobře rozumím, tak nemám ani sebereflexi. Je to nefér soudit někoho podle pár vět.
To, co popisuju je důvod, proč mu zde již nebudou prodlužovat smlouvu, to není moje hodnocení. A krom toho, i kdybych si o pánovi myslela cokoliv, rozhodně to neovlivní názor nadřízeného, zda prodloužit nebo neprodloužit smlouvu...
Jakmile jste zjistila, že jste poslala peníze na špatný účet, měla jste poslat výplatu znova a to na správný účet - dle ZP nejpozději do 31.12.2023 (bez ohledu na to, zda vám peníze banka vrátila). Peníze poslané na jiný účet zkuste řešit s bankou, případně pokud znáte majitele účtu, tak ho písemně vyzvěte k vrácení platby.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.