Re: Odvod DPH u soukromých cest N1 PROSÍ
Stejným poměrem jakým krátíte náklady. Tzn. že když bude např. poměr 90 (služební): 10 (soukr.), tak náklady (základ DPH) je 90% daňově uznaný a i 90% z DPH. Takže když si uplatníte do nákladů 100 % a DPH také v plné výši (100%), pak buď o těch 10% (soukr.) snížete náklady a DPH nebo dáte těch 10 % do výnosů a k tomu DPH. Zjednodušeně to spočítáte, když základ, který je pro soukr. účely vynásobíte 19% DPH.
Re: Odvod DPH u soukromých cest N1 PROSÍ
Jakto že ne. Pokud přece služební auto používám i k soukromým účelům, pak musím krátit veškeré náklady s tím autem spojené. Tzn. i případný leasing. Buď by měl zaměstnanec platit zaměstnavateli za PHM spotřebované na soukromých jízdách a z toho se odvádí DPH nebo je to pro společnost nedaňový náklad.
Nemůžu mít přece na firmu auto a jezdit s ním jenom soukromě a přitom si o náklady snižovat základ daně.
Re: Odvod DPH u soukromých cest N1 PROSÍ
U nás to je tak, že DPH z leas.spl. si nárokujeme. Zaměstnanec využil auto k soukromým účelům jen jeden měsíc v roce, takže těžko asi mohu brát % poměr.
Stanovila bych si nějakou částku na km a pak z ujetých odvedla daň. On ale nic neplatil, takže je to nepeněžní výnos?
Na jaké účty se účtuje? Děkuji všem za názory.
Re: Odvod DPH u soukromých cest N1 PROSÍ
Názor ing.Kelblové z mf (ze školení): odvod DPH je nedaňový náklad pro firmu, protože žádný zákon firmu nenutí, aby půjčovala zaměstnanci auto pro soukromé účely...
Zaměstnanci se to DPH jako nepeněžní příjem nedodaňuje, má zdaněno ve mzdě pouze to 1% VC auta. To, že se nekrátí náklady na leasing, opravy, odpisy, je pouze zažitá věc, když půjdete striktně podle zákona, i tyto náklady by se měly krátit (tak jako krátíte náklady na PHM). Ale my také krátíme, tedy přeúčtujeme zaměstnanci, pouze náklady na PHM.
Re: Odvod DPH u soukromých cest N1 PROSÍ
Tak tedy - zadejte adresu ručně (nerozklikávejte tento odkaz) http://cds.mfcr.cz pak na levé straně klikněte na "zákony" (to se rozbalí), pod tím "knihovna" a v prostředním okně ke konci jsou veškeré D pokyny podle roků. Vy si rozklikněte rok 1999 a tam je výše zmíněný pokyn D190. Jinak je součástí i tištěného ÚZ - Zákona o dani z příjmu.
Re: DĚKUJI, ALE JAK TO ZAÚČTOVAT?
>>>>>>>>Jak konkretně účtujete odvod DPH při použití auta
>>>>>>>>kat.N1 pořízeného na leasing k soukromým účelům?
>>>>>>>>Zaměstnanci je navýšen ZD 1% PC, ale jinak neplatí
>>>>>>>>nic.Děkuji
>>>>>>>Stejným poměrem jakým krátíte náklady. Tzn. že když
>>>>>>>bude např. poměr 90 (služební): 10 (soukr.), tak
>>>>>>>náklady
>>>>>>>(základ DPH) je 90% daňově uznaný a i 90% z DPH.
>>>>>>>Takže
>>>>>>>když si uplatníte do nákladů 100 % a DPH také v plné
>>>>>>>výši (100%), pak buď o těch 10% (soukr.) snížete
>>>>>>>náklady a DPH nebo dáte těch 10 % do výnosů a k tomu
>>>>>>>DPH.
>>>>>>>Zjednodušeně to spočítáte, když základ, který je pro
>>>>>>>soukr. účely vynásobíte 19% DPH.
>>>>>>náklady se přeci nekrátí!
>>>>>Jakto že ne. Pokud přece služební auto používám i k
>>>>>soukromým účelům, pak musím krátit veškeré náklady s
>>>>>tím
>>>>>autem spojené. Tzn. i případný leasing. Buď by měl
>>>>>zaměstnanec platit zaměstnavateli za PHM spotřebované
>>>>>na
>>>>>soukromých jízdách a z toho se odvádí DPH nebo je to
>>>>>pro společnost nedaňový náklad.
>>>>>Nemůžu mít přece na firmu auto a jezdit s ním jenom
>>>>>soukromě a přitom si o náklady snižovat základ daně.
>>>>
>>>>*** Pokud zaměstnanci přidaňujete 1% za soukromé
>>>>užívání, pak náklady firmy na leasing, opravy, odpisy
>>>>nekrátíte ***
>>>
>>>
>>>Mně se jedná především o částečný odvod DPH a jeho
>>>zaúčtování.
>>>(DPH z leas.splátek jsme nárokovali)
>>
>>Děkuji za názory, ale stále bohužel nevím přes které
>>účty to konkrétně zaúčtovat.
>>Udělala jsem doklad o použití na 6500 včetně DPH.
>>Zaměstnanec ale neplatí nic.
>MD 518 (daňově neúčinný) 6.500,- Kč
>Dal 518 - daňově účinný (tam kam byly účtovány
>splátky) - 5.461,95 Kč
>Dal 343 - 1.038,05 Kč
>(takto účtujeme v auditované úč. jednotce, kdy s auty
>v nájmu jezdí i soukromě a po zam. nechceme úhradu)
Děkuji mockrát!
>
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.