Re: Účetní závěrka
K vašemu dotazu si myslím, že není jednoduché odpovědět. Je potřeba napsat co konkrétně máte. Rozdíl nákladů a výnosů je HV před zdaněním. Od tohoto vyjmete daňově neúčinné náklady a daňově neúčinné výnosy a po tomto zdaňujete. Ale to je pouze v kostce. Co konkrétně potřebujete vědět? Míša B.
Já bych tak potřebovala vědět, jaké ty náklady a výnosy jsou daňově neúčinné, které mohu od HV odečíst. Vím, že na odpověď je to dost blbá otázka, protože se nedá jen tak lehce odpovědět. Ale právě proto jsem se chtěla zeptat, jestli náhodou nevíte, kde bych nějaký takový srozumitelný postup mohla najít. V zákoně mi to přijde docela složité a já bych to chtěla pořádně pochopit.
Děkuji vám za pomoc. Katka
Jedná se o zpracování roku 2005 a jde o zaběhnutou firmu s. r. o. Já jsem tady nová účetní od října 2005. Zaúčtované už mám skoro všechno. Aspoň si teda myslím. Sice něco ještě dodělat musím, ale to bych zvládla. Nejhorší ale pro mě je upravit základ daně na to, aby se pak mohl zdanit. Výnosy - náklady chápu, ale jak pokračovat dál, abych ten základ daně správně určila. To jsem nikdy nedělala, tak proto mám z toho strach. Vím, že odpovědět na to je hrozně těžké. Proto jsem myslela, že někde třeba bude existovat nějaký postup. Moc Vám děkuji, že se mi snažíte pomoct. Katka
Zákon o účetnictví a Zákon o daních z příjmu jsou v tomto ohledu jedinou možnou radou.
Snad jen ze svých zkušeností :
Vyjímám daňově například:
penále
dary
náklady na reprezentaci
Účetní opravné položky k pohledávkám atd.
Prostě i takové věci, které mám na nákladových účtech a o přitom
vím, že tyto nejsou daňově účinné. Kdybyste si nebyla jistá s nějakým konkrétním případem, ráda vám poradím (nejen já, ale i tady jistě někdo)