Re: Reklamace
ttp://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/otazky-odpovedi.aspx)
>
>Pokud prodávající pošle výrobek výrobci a ten vám jej
>opraví tak, že tam všije nový kus (nestojíte o
>zašitou-celá je sešitá z dílů) tak nemůžete nic dělat. Pokud
>se vám to bude párat opakovaně, tak můžete reklamovat
>opětovně. On ten prodávající může namítnout, že jste
>si nevybrala dobrou velikost. A jak jsem psala pokud
>nebude chtít reklamovat dle zákonů, tak máte pouze
>jedinou možnost-znalecký posudek a soud. Nebudete první,
>kdo má problémy s prodejcem a reklamací.
-------------------------------------------------------
Pokud kouknete na stránky zde o reklamacích, tak tam najdete od odborníků toto:
O tom, zda bylo opotřebení způsobeno běžným používáním nebo nízkou kvalitou věci, musí bohužel ve sporných případech rozhodovat soud, zpravidla na základě znaleckého posudku, který si jedna ze stran (nebo obě) nechá vypracovat.
Jestliže prodejce relamaci přijme, ale nevyřídí dle vašich představ, nemáte jinou možnost, než si opatřit důkazní materiál např. ve formě znaleckého posudku a v posledním případě se obrátit na soud.
Lhůty pro reklamace řeší § 19 zákona o ochraně spotřebitele. O tom, zda se jedná o reklamaci (tzn. zda má být uplatněna odpovědnost prodejce za vadu), musí prodejce rozhodnout ihned, pouze u složitějších případů do 3 dnů. Na vyřízení reklamace pak má prodejce 30 dnů, do této lhůty se započítává i lhůta na posouzení. Lhůtu nesmí prodejce prodloužit - pokud ji nedodrží, může zákazník požadovat výměnu věci za bez vadnou nebo odstoupit od smlouvy, a to bez ohledu na případný další výsledek reklamačního řízení, viz § 622.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.