Názor k dotazu Gravere:-) od graver - Re: gravere:-) >nevím, zda jsem to dobře tipla, ale...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 3. 2006 10:23

    graver (neregistrovaný)

    Re: gravere:-)
    >nevím, zda jsem to dobře tipla, ale vyznáte se v
    >reklamacích?
    Ne :-)
    >koupila jsem dvd u prodejce, který zkrachoval.
    >podařilo se mi reklamovat u výrobce, který inzeruje na netu,
    >aby zákazníci reklamovali přímo u něj a nemuseli přes
    >prodejce (ORAVA). zjistili, že je dvd neopravitelné,
    >tvrdí, že peníze nemůžou vrátit. shodný typ už není.
    >můžou mi dát jiný typ?
    Nejprve obecně: to, že prodejce zkrachuje, neznamená, že přestává ručit za své závazky. V případě ukončení činnosti provozovny (ať už kvůli krachu nebo čemukoliv jinému) musí oznámit na ŽÚ, kde můžou zákaznicí reklamovat (§14).
    Tohle už ale máte jasné. Budeme to tedy chápat tak, že se výrobce zavázal převzít za prodejce závazky v plné výši. V tom případě, protože jde o nepravitelnou vadu, máte nárok na vrácení peněz (což výrobce odmítá) nebo výměnu za bezvadný kus (i jiný typ, pokud s tím budete souhlasit).
    Nyní si tedy musíte s výrobcem ujasnit, zda opravdu oficiálně přebírá zákonné závazky prodejce. Pokud ano, můžete ho donutit (rep. se o to pokusit) i k vrácení peněz, protože odstoupení od smlouvy nebo výměna věci je na vašem rozhodnutí. V případě výměny např. za dražší typ byste ani neměla mít povinnost doplácet, protože cenový rozdíl bych viděl jako náklady na reklamaci (vy prostě chcete fungující věc a je na prodejci, jak to udělá) a ty nese prodejce.
    Jestliže by výrobce nepřevzal všechny závazky beze zbytku, musela byste se s nárokem obrátit na prodejce, což je bohužel dost teoretická možnost.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).