Vlákno názorů k dotazu Reklamace - pro gravera od graver - Re: Reklamace - pro gravera Jakýkoliv reklamační řád je...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 5. 2006 7:48

    graver (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    Jakýkoliv reklamační řád je neplatný, pokud je v rozporu s platnou legislativou, i kdyby ho sepsalo stádo právníků a vy ho podepsala. O názoru některých spotřebitelských poraden, že poplatek je oprávněný, vím. Obávám se, že už vám k tomu moc neřeknu. Počkejte na výrok ČOI. Rozhodným prvkem je v tomto případě pouze soud. Můžete si samozřejmě nechar zpracovat nezávislý právní posudek, můžete pohrozit prodejci, že budete požadovat úhradu nákladů, které vám vznikly zadržením věci... Opakuji, že prodejce dle mého názoru není oprávněn věc zadržet - měl by telefon vydat a pak poplatek vymáhat, ale pokud do toho nechcete angažovat policii, tak je tato skutečnost nerelevantní. On to samozřejmě ví, je mu jasné, že policii volat nebudete. Já jsem v této situaci byl jednou - nesouhlasil jsem s cenou opravy auta, rozdíl byl pár stovek, tzn. neúměrný ceně vozu a servis nebyl oprávněn vůz zadržet. Názor změnili, když jsem vzal do ruky telefon.

  • 17. 5. 2006 8:53

    Ada (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    Díky za Vaši odpověď. Ráda bych dokázala prodejci, že jedná v rozporu s legislativou, ale právě postrádám, nebo nemohu najít, zákonnou normu, která by zcela jasně říkala, že na to nemá prodejce nárok. On tvrdí, že to není reklamační poplatek, ale náklad na zjištění závady. Já si myslím, že je to náklad na reklamaci, a myslím, že mě nemusí zajímat, protože je nakonec jeho věc, že nedokáže posoudit oprávněnost reklamace sám, ale musí využít servisu. Já to vím, a vidím takhle, ale je otázkou, jak to bude vidět policie...Asi se tam skočím poradit, případně mohu učinit oznámení...Je to sice pár korun, ale fakt už jde o princip... Jestli ono taky nehraje roli, že jsem tam šla sama ženská...

  • 17. 5. 2006 9:15

    graver (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    >Díky za Vaši odpověď. Ráda bych dokázala prodejci, že
    >jedná v rozporu s legislativou, ale právě postrádám,
    >nebo nemohu najít, zákonnou normu, která by zcela jasně
    >říkala, že na to nemá prodejce nárok.
    Budete ho hledat marně, protože nic takového neexistuje (jak jste si mohla přečíst v jednom z uvedených odkazů). Domněnka neoprávněnosti poplatku je založena právě na tom, že to zákon neřeší, tzn. naopak právo prodejce tento poplatek účtovat není legálně podloženo. Jak už jsem řekl, názory se různí.
    >On tvrdí, že to
    >není reklamační poplatek, ale náklad na zjištění
    >závady. Já si myslím, že je to náklad na reklamaci, a
    >myslím, že mě nemusí zajímat, protože je nakonec jeho věc,
    >že nedokáže posoudit oprávněnost reklamace sám, ale
    Je bohužel jedno, co si o tom myslíte vy nebo já, protože trumfy má prodejce a toho nepochybně nějaká obecná pravda netrápí.
    >musí využít servisu. Já to vím, a vidím takhle, ale je
    >otázkou, jak to bude vidět policie...Asi se tam skočím
    >poradit, případně mohu učinit oznámení...Je to sice
    Ani policie to za vás nevyřeší - může pouze přinutit prodejce, aby vydal neoprávněně drženou věc. K oprávněnosti poplatku vám policie nic neporadí. Pokud jde o zadržovací právo, snad by to tu upřesnil někdo povolanější.
    >pár korun, ale fakt už jde o princip... Jestli ono taky
    >nehraje roli, že jsem tam šla sama ženská...

  • 17. 5. 2006 9:49

    Ada (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    Moc dík za Váš čas,uvidím co ČOI, a zjusím něco najít k neoprávněnému zadržování věci.

  • 17. 5. 2006 9:46

    anonymous (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    já bych doporučil na ČOI zavolat (nepsat), budete mít informaci za několik minut.

  • 17. 5. 2006 11:11

    Ada (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    Už jsem tam volala, neporadili mi o moc víc než graver. Paní mi řekla, že je důležité, co je na reklamačním protokolu, tedy co jsem podepsala. Na tom co mám v ruce není o poplatku žádná zmínka, ovšem není to kopie, je to polovina A4, tu druhou má prodejce, a já si bohužel nepamatuji, jestli to tam mají napsané (moje blbost).
    Jinak rada - pohrozit ČOI (zadala jsem to již jako podnět) (což zřejmě nebude působit). Další rada - já to tušila - nejít tam sama ženská.
    Jinak nic.
    Na netu jsem našla tiskovou zprávu SOS sdružení spotřebitelů z 6.1.2006, kde píší právě o tomto nárokování poplatku při neuznání reklamace, o jeho protiprávnosti. Mají tam adresy poraden, půjdu se tam poradit, jak vymoci mobil... Držte mi palce.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).