Vlákno názorů k dotazu Reklamace - pro gravera od graver - Re: Reklamace - pro gravera Našel jsem tento názor...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 5. 2006 13:01

    graver (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    Našel jsem tento názor spotřebitelského serveru:
    http://www.spotrebitele.info/kartoteka/index.php?page=641

    Z toho by vyplývalo, že problémy budete mít, pokud jste souhlas s poplatkem a zadržením věci podepsala (já tvrdím, že ani tehdy ne, ale to je jen můj názor). Pokud prodejce není schopen doložit, že vás na tyto skutečnosti upozornil před uzavřením kupní smlouvy, pak by to mělo být jasné. Upozorňuji, že to je jen akademická diskuse o tom, co by de iure někdo měl nebo neměl.

  • 17. 5. 2006 13:04

    graver (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    Ještě pro upřesnění: je jasné, že nikdo není tak pitomý, aby při koupi podepisoval nějaký dokument. Prodejce by tak váš souhlas mohl doložit jen tak, že by tato ustanovení byla např. součástí záručního listu. Pokud jde o nějaká pravidla, vyvěšená v prodejně, zveřejněná na webu apod., není seznámení zákazníka s nimi doložitelné.

  • 17. 5. 2006 13:41

    Ada (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    Mně napadá, jestli já jsem mu to nepodepsala na druhém díle reklamačního listu. Nemám totiž kopii, ale polovinu A4, a tu podepsanou si nechal, druhou mám já. A zaboha si nevzpomenu, jestli to tam je nebo není uvedeno. Moje blbost, ale tehdy jsem netušila, co se na mě řítí. Díky, jste moc hodný.

  • 17. 5. 2006 14:09

    graver (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    V tom případě jsem vás neúmyslně urazil :-). Při maloobchodním prodeji zpravidla nemusíte nic podepisovat, pokud nesjednáváte něco specifického. Jestli vás to nechal prodejce podepsat, tak to ukazuje na to, že moc dobře ví, co dělá.
    Z finančního hlediska bych mu těch pár pětek narval do rekta a ohodil ho na svých stránkách. Z morálního hlediska bych asi bojoval, dokud by to nezačalo být drahé.

    Přiznávám, že mé doporučení, abyste se obrátila na ČOI, byla v tomto případě poněkud hraběcí rada. ČOI dokáže řešit typické, modelové situace. Ve sporných případech se neradi pouští do vlastní interpretace legislativi a i jinak je to bohužel dost bezzubá a alibistická instituce (vlastní zkušenost).

  • 17. 5. 2006 14:47

    Ada (neregistrovaný)

    Re: Reklamace - pro gravera
    To nic, já si mám číst pozorně za všech okolností co podepisuji.
    S ČOI máte pravdu, už mi přišla i písemná odpověď - a přesně, pouze obecně, a hlavně, že problém spadá do občanskoprávní oblasti a rozhodnout může jen soud. Doporučení ČOI - dohodnout se s prodejcem, i když jsem do dotazu jasně napsala, že se s ním dohodnou nelze a proto jsem žádala radu . Takže ČOI je jen habaďůra na lidi, aby to vypadalo, že si obchodníci nemohou dělat co chtějí :-).
    Asi to vyřeším tím, že zaplatím, ve světle toho co jsem se dozvěděla už nějak nemám chuť investovat čas a nervy do boje. Soud by mě přišel na daleko víc, a nikde není napsané, že bych ho vyhrála, a že bych uspěla s úhradou nákladů na soudní řízení. A na to právě nepoctivý prodejce čeká, že to vzdám, že se kvůli stotřiceti korunám nebudu chtít tahat po soudech. Sakra, to zase právo dostává na zadek.
    Ještě jednou Vám moc děkuji.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).