Re: Nárok na reklamaci
Nejde-li o prodej na dálku, nemáte zákonnou možnost vrátit věc, aniž by nastal rozpor s kupní smlouvou (tzn. jen proto, že vám nevyhovuje). Někteří prodejci tuto možnost poskytují nad rámec zákona (bývá to několik dní až měsíc), pak ale mohou požadovat podmínky nad rámec zákona (původní obal atd...).
Můžete vrátit věc, o které vám prodejce prokazatelně poskytne nepravdivou informaci (např. vám prodá náhradní díl k jinému typu přístroje atd.) a pokud tato informace nebyla jinak dostupná v okamžiku prodeje.
Re: Nárok na reklamaci
Navrhuji pro tento konkrétní případ prostě odpovědět na otázku a nestarat se o její příčinu.
> Jsem prodejce sateliltní techniky a neustále mi sem
>chodí zakaznici něco vracet. Proto ten dotaz.
>A take by mě zajímalo zda se záruka vztahuje i na
>nekvalifikovanou montáž svépomoci. Děkuji a není to
>myšleno zle.
Nevztahuje, pokud kupující neprovedl montáž podle pokynů, přiložených k věci (§623). Tuto informaci byste ale měl mít a poskytovat ji svým zákazníkům.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.