Vlákno názorů k dotazu Reklamační řád od Pavel - Re: Reklamační řád >Při vyřizování odpovědnosti z vady věci...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 5. 2006 19:03

    Pavel (neregistrovaný)

    Re: Reklamační řád
    >Při vyřizování odpovědnosti z vady věci (reklamace),
    >se v případě rozporu s prodavájícím řídíme OZ nejse-li
    >právnicka nebo podnikatelská osoba nebo reklamačním
    >řádem? který ma někde vyvěšený a já jsem s nim při
    >nákupu nebyl nebo byl seznámen.
    >
    >
    >v případě, že v reklamačním řádě je něco takového
    >
    >"
    > V těch případech, kdy prodávající konkrétně nezjistí
    >vady kupujícím uváděné ani po provedení příslušných
    >testů, je oprávněn vrátit kupujícímu reklamované zboží
    >zpět, přičemž náklady spojené s testováním a přepravou
    >zboží hradí kupující.
    >Náklady na 1 hodinu práce budou účtovány ve výši:
    >300,- Kč. Jedná se zejména o tyto případy
    >- chybné použití v rozporu s dokumentací,
    >- chybná instalace včetně nevhodného síťového napětí,
    >- mechanické poškozeni,
    >- poškození povětrnostními vlivy.
    >- reklamované vady nejsou zjištěny.
    >"
    >
    >přece podle OZ nemohou být po mě žádane náklady s
    >případnou neoprávněnou reklamaci. nebo se pletu ?

    asi se pletete:-((((
    >
    >podle §598 mohu žádat náhradu za reklamaci, jak se
    >stanovuje její víše není li možne se s prodavajícim
    >rozumě domluvit ?

  • 21. 5. 2006 20:08

    a (neregistrovaný)

    Re: Reklamační řád
    Pokud je to neuznaná reklamace, tak hradíte náklady.
    Pokud je to uznaná reklamace, tak neplatíte nic. Četla jsem článek o tom, jak si Eurotel bere 300,- za to, že se vám na závadu vůbec podívá, ať už je uznaná nebo ne. A prohráli soudní spor, šlo to až k nejvyššímu soudu. A nemají na to nárok.

  • 21. 5. 2006 20:18

    graver (neregistrovaný)

    Re: Reklamační řád
    >>>přece podle OZ nemohou být po mě žádane náklady s
    >>>případnou neoprávněnou reklamaci. nebo se pletu ?
    >>
    >>asi se pletete:-((((
    Nepletete. Pokud by prodejce mohl požadovat takový popatek, tak jen tehdy, když obhájí, že vlastně o reklmaci nešlo. Za reklamaci jako pojem žádný polatek chtít nemůže. Spor je právě o ten výklad.
    >>>
    >>>podle §598 mohu žádat náhradu za reklamaci, jak se
    >>>stanovuje její víše není li možne se s prodavajícim
    >>>rozumě domluvit ?
    Soud.

  • 21. 5. 2006 23:38

    pavel (neregistrovaný)

    Re: Reklamační řád
    ohledne toho zda muze prodavajici pozadovat nahradu za naklady s pojene s neopravnenou reklamaci jsem mluvil i s pravniky a vsichni se zhodli ze nikoliv sam jsem si to nasel v OZ, ale nechapu tedy proc to nekteri prodavajici pozaduji, kdyz to je v rozporu se zakony. na to jsem se i ptal v jednom obchode a rekli mi neco ve zmyslu ze pokud nekdo se domniva ze mu nefunguje DVD-RW, tak jim vznikaji zbytecne naklady na media, kdyz je mechanika v poradku a chuba je jen v zapojeni u kupujiciho.

    co se tyce soudu s nima mam zatim same uspesne zkusenosti, akorad ten rok cekani na prvni predvolani...

    ale porad by me zajimalo na co vlastne je reklamacni rad jestli se s nim musim ridit jeli v rozporu z OZ nebo jestli je vubec smerodatny. co vim ze prodavajici ma mit svuj vlastni reklamacni rad.

  • 22. 5. 2006 7:35

    graver (neregistrovaný)

    Re: Reklamační řád
    >ohledne toho zda muze prodavajici pozadovat nahradu za
    >naklady s pojene s neopravnenou reklamaci jsem mluvil
    >i s pravniky a vsichni se zhodli ze nikoliv sam jsem
    >si to nasel v OZ, ale nechapu tedy proc to nekteri
    >prodavajici pozaduji, kdyz to je v rozporu se zakony. na
    Pokud to nechápete, přečtěte si ještě jednou můj příspěvek. Prodejce prostě "neoprávněnou reklamaci" neklasifikuje jako reklamaci.
    >to jsem se i ptal v jednom obchode a rekli mi neco ve
    >zmyslu ze pokud nekdo se domniva ze mu nefunguje
    >DVD-RW, tak jim vznikaji zbytecne naklady na media, kdyz je
    >mechanika v poradku a chuba je jen v zapojeni u
    >kupujiciho.
    >
    >co se tyce soudu s nima mam zatim same uspesne
    >zkusenosti, akorad ten rok cekani na prvni predvolani...
    >
    >ale porad by me zajimalo na co vlastne je reklamacni
    >rad jestli se s nim musim ridit jeli v rozporu z OZ
    >nebo jestli je vubec smerodatny. co vim ze prodavajici ma
    >mit svuj vlastni reklamacni rad.
    Reklamační řád je naprosto zbytečný cár papíru, kterým se musíte řídit pouze v případě, že prodejce poskytne garanci nad rámec zákona. Reklamační řád nemůže vaše zákonná práva nijak omezit.

  • 22. 5. 2006 12:38

    pavel (neregistrovaný)

    Re: Reklamační řád
    DIKY,
    ale pokud predavam zbozi a v reklamacnim protokolu je uvedeno, ze se jedna o opravu v zarucni dobe. muze si to prodejce porad jeste prekroutit k obrazu svemu ?

  • 22. 5. 2006 13:38

    graver (neregistrovaný)

    Re: Reklamační řád
    Na to já neumím odpovědět. Prodejce si může dovolit všechno, co mu projde. Prostě názory (i fundované) na to, jestli může prodejce požadovat poplatek, kydž reklamujete a reklamace je zamítnuta, se liší a názor kohokoliv na tomto fóru je v tomto konkrétním případě silně nerelevantní. Při pohledu ze strany zákazníka jde o snahu prodejce donutit pod pohrůžkou poplatku zákazníka, aby neotravoval. Při pohledu ze strany prodejce jde o snahu eliminovat zákazníky, kteří reklamují úmyslně neoprávněně.

  • 22. 5. 2006 15:34

    pavel (neregistrovaný)

    Re: Reklamační řád
    setkal jsem se uz primo s timto postupem reklamace nebyla uznana a prodavajici mi nebyl ochoten predat spravu o posouzeni z vady veci. proste mi rekl ze za vadu muzu ja, a nic vic.
    pro priste by bylo dulezite vedet jak se postupuje odmita-li prodejce tuto zpravu ukazat nebo mi dat, prestoze si je vedom ze porusuje zakon. chapu ze soudni cestou, ale jde o to jestli se pak vec jevi jako neopravitelna, protoze nedodrzel mesic na reklamaci , jelikoz jsem si prisel pro reklamovanou vec 31 den a on mi nebyl ochoten predat zpravu o oprave ze servisu nebo ukazeli prodavajici ten papir az u soudu. nebo jina moznost ?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).