Program si může udělat kdokoliv doma na koleně. Jenom ten software musí poslat XML a zase ho přijmout a vytisknout na účtenku :-)
Žádná autorizovaná střediska či firmy s nějakým certifikátem nebudou.
Podílím se alespoň na zlidštění EET, když už ne na jejím neschválení, takže o tom vím celkem dost.
Všechny připravované právní předpisy k EET je možné si přečíst na https://apps.odok.cz/kpl-detail?pid=KORN9TEC3YTP
Tak to je sila >:( Cituji:
§ 11 Povolení pro evidování tržby ve zjednodušeném režimu
(4) Byla-li žádost zamítnuta, lze novou žádost podat nejdříve po 60 dnech ode dne oznámení o nabytí právní moci zamítavého rozhodnutí. V této nové žádosti je poplatník povinen uvést jiné důvody než ty, které již obsahovala žádost původní, jinak bude nová žádost odložena. O odložení žádosti musí být žadatel vyrozuměn.
§ 25 Informační povinnost poplatníka
1. a) ... Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“, eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném režimu
§ 28 Přestupky
(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že závažným způsobem úmyslně ztíží nebo zmaří evidenci tržeb.
(2) Za přestupek podle odstavce 1 lze uložit pokutu do 500 000 Kč.
Takze kdyz nekomu chcipne ta pokladna nebo nepujde padajici vesnicka wifina nebo si treba zlomi nohu a bude muset byt v nemocnici, dostane pokutu pul mega (protoze vyse zavisi jen na nalade urednika).
Četl jsem právě článek, ve kterém se píše, cituji: "Požadavky zákona splňují jen pokladny, které mají certifikaci Ministerstva financí. Stejně tak se úpravami a opravami pokladen mohou zabývat pouze autorizovaná servisní střediska. Na servisní střediska jsou zákonem kladeny poměrně přísné nároky, například je oprávněno provádět servis pokladen pouze prostřednictvím bezúhonných servisních techniků."
Zde je zdroj: http://www.registracni-pokladna.cz/item/jak-fiskalni-pokladna-funguje
Ale podle všeho je to tedy starý článek, ještě z dob, kdy to měly být registrační pokladny s fiskální pamětí, ale nyní se tomu říká elektronické evidence tržeb. Je to tak? Moc tomu nerozumím, není to úplně to samé a jen se to jinak jmenuje?
V tom také žádný problém není, až bude někdy dostupná specifikace a testovací rozhraní. Věřím že na programátorských fórech se pak objeví plno příkladů. Jenže tohle nestačí. Musíte celou detailní komunikaci 10 let archivovat, pro případ napadení ze strany úřadu že jste něco "zatajili" (zajímavé čtení zde: http://ekonomicky-denik.cz/kauza-raptor-je-ukazkou-sikany-ze-strany-financnich-uradu/ ).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.