Vlákno názorů k dotazu Chybný bankovní převod-co dělat? od Jaša - Re: Chybný bankovní převod-co dělat? Názorů je hodně, tak...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 5. 2006 18:50

    Jaša (neregistrovaný)

    Re: Chybný bankovní převod-co dělat?
    Názorů je hodně, tak něco od odborníků:
    http://www.penize.cz/zpravy/4094/lakadla-a-nastrahy-sbernych-boxu/
    Jak si ale poradit v situaci, kdy peníze z vašeho účtu odešly, ale k tomu správnému příjemci se už nedostaly, tedy v případě, že jste je omylem poslali na špatné číslo účtu? Pokud špatně zadaný účet vůbec neexistuje, máte štěstí, banka příkaz nezpracuje a peníze se vám vrátí zpět. Pokud jste se trefili do existujícího čísla, nezoufejte, podle Občanského zákoníku by se jednalo o neoprávněné obohacení a takovýto příjemce je povinen vám peníze vrátit.
    V tomto případě musíte požádat svoji banku o zjištění účtu skutečného příjemce. "Banka plátce poté s bankou příjemce koresponduje a klientovi mohou zprostředkovat vrácení peněz, popřípadě identifikační údaje o neoprávněném příjemci," vysvětluje Helena Matuszná z tiskového oddělení ČS a pokračuje: "Klient-plátce může také požádat banku neoprávněného příjemce přímo a ta mu zprostředkuje identifikační údaje, popřípadě vratku platby." Znalost těchto údajů vás však může stát i několik set, proto v případě, kdy jste na nesprávný účet poslali malou částku, můžete na poplatcích ztratit značnou část vratky.

  • 31. 5. 2006 19:01

    Jaša (neregistrovaný)

    Re: Chybný bankovní převod-co dělat?
    >>Dnes jsme na základě došlé upomínky na zaplacení
    >>pojistného zjistili, že jsme v lednu odeslali tyto
    >>peníze
    >>na neznámý účet(vím, že je to sice neomluvitelné, ale
    >>v
    >>případě bezhotovostního převodu přez internet se nám
    >>nějak přehodil zadaný účet). Máte někdo s tímto
    >>problémem nějaké zkušenosti? Jak se správně
    >>postupuje?

    >Názorů je hodně, tak něco od
    >odborníků:
    >http://www.penize.cz/zpravy/4094/lakadla-a-nastrahy-sbernych-boxu/
    >Jak si ale poradit v situaci, kdy peníze z vašeho účtu
    >odešly, ale k tomu správnému příjemci se už nedostaly,
    >tedy v případě, že jste je omylem poslali na špatné
    >číslo účtu? Pokud špatně zadaný účet vůbec neexistuje,
    >máte štěstí, banka příkaz nezpracuje a peníze se vám
    >vrátí zpět. Pokud jste se trefili do existujícího čísla,
    >nezoufejte, podle Občanského zákoníku by se jednalo o
    >neoprávněné obohacení a takovýto příjemce je povinen
    >vám peníze vrátit.
    >V tomto případě musíte požádat svoji banku o zjištění
    >účtu skutečného příjemce. "Banka plátce poté s bankou
    >příjemce koresponduje a klientovi mohou zprostředkovat
    >vrácení peněz, popřípadě identifikační údaje o
    >neoprávněném příjemci," vysvětluje Helena Matuszná z
    >tiskového oddělení ČS a pokračuje: "Klient-plátce může také
    >požádat banku neoprávněného příjemce přímo a ta mu
    >zprostředkuje identifikační údaje, popřípadě vratku
    >platby." Znalost těchto údajů vás však může stát i několik
    >set, proto v případě, kdy jste na nesprávný účet poslali
    >malou částku, můžete na poplatcích ztratit značnou
    >část vratky.
    >
    Nevzdávejte to z důvodů těch poplatků. V bance vám předem řeknou kolik to bude stát (1 800,- to určitě nebude). Nebudete první komu se to přihodilo.

  • 31. 5. 2006 19:13

    Pavla (neregistrovaný)

    Re: Chybný bankovní převod-co dělat?
    Děkuji všem za pomoc, uvidíme, co se dá dělat.

  • 31. 5. 2006 19:35

    bývalá spořitelní pracovnice (neregistrovaný)

    Re: Chybný bankovní převod-co dělat?
    Dobrý den,
    dovolím si Vám sdělit praxi svého bývalého zaměstnavatele - tak jak byla popsaná ve vnitřních předpisech banka - bylo to ovšem v dobách, kdy ješta byla banka plně v rukou českého majitele.

    Ten kdo zaslal chybně úhradu adreseval dopis spořitelně - vysvětlil v něm co se stalo a co požaduje a spořitelna sama vyzvala majitele účtu (klienta spořitelny) a požádala ho o souhlast se stornem či souhlas s odepsání z účtu.

    A pak ještě existoval jeden způsob - mohl by jste podat na přepážku Vašeho peněžního ústavu příkaz ke STORNU - byl by úplně stejný jako ten původní příkaz pouze by k.s. musel končit číslicí 5 (původně byl např. 308 u storna bude 305).
    Někdy ještě bylo nutné opat s výpisu původní bankovní větu.
    Pokud jsou bankovní pracovnice zběhlé tak nebude i toto problém.
    Je možné že to v životě nedělaly. Nemusejí vůbec vědět o co jde.
    Tím je nechci nikterak odsuzovat, ale pracovala jsem v oddělení kde jsme vychytávaly takovéhle špeky. Takže vím co je možné.
    Ono fakt záleží na koho trefíte a na to jak bude ochotný.
    To storno příkazu se provede i v případě, že je účet klienta zablokován proti INKASU. Inkaso a storno k úhradě je totiž něco jiného, i když to ve výsledku dopadne stejně :-)

  • 31. 5. 2006 19:39

    bývalá spořitelní pracovnice (neregistrovaný)

    Re: Chybný bankovní převod-co dělat?
    Jooo a taky je možné, že účet příjemce vůbec neexistuje a platba se Vám vrátí obratem zpět na Váš účet.

  • 31. 5. 2006 19:51

    Pavla (neregistrovaný)

    Re: Chybný bankovní převod-co dělat?
    No právě ta platba proběhla už v lednu, no a my jsme se to dnes až dověděli na základě došlé upomínky, že ty peníze byly poslány na jiný účet. Ale přesto díky moc!

  • 31. 5. 2006 20:01

    bývalá spořitelní zaměstnankyn (neregistrovaný)

    Re: Chybný bankovní převod-co dělat?
    Hmmm, tak to už se samo nevrátí.
    Zjistěte si penežní ústav kam jste platbu poslali a požádejte je o vrácení či o předání dopisu majiteli účtu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).