Re: přechod z DE na účetnictví
V zákoně o účetnictví je:
(2) Tento zákon se vztahuje na
e) ostatní fyzické osoby, které jsou podnikateli, pokud jejich obrat podle zákona o dani z přidané hodnoty,1a) včetně plnění osvobozených od této daně, jež nejsou součástí obratu, v rámci jejich podnikatelské činnosti přesáhl za bezprostředně předcházející kalendářní rok částku 15 000 000 Kč, a to od prvního dne kalendářního roku.
§ 4
(3) Účetní jednotky uvedené v § 1 odst. 2 písm. e) jsou povinny vést účetnictví od prvního dne
účetního období následujícího po kalendářním roce, ve kterém se staly účetní jednotkou, až do posledního dne účetního období, ve kterém přestaly být účetní jednotkou, nevznikla-li jim povinnost vést účetnictví podle § 1 odst. 2 písm. d), g) nebo h).
Tak nevím jestli chápu dobře, když 2006 přesáhnu obrat tak a od 1.1.2007 jsem účetní jednotkou a od 1.1.2008 vedu účetnictví.
Nebo účetnictví musím vést hned od 1.1.2007???
>>>Podnikatel v roce 2006 překročí obrat 15mil. Od
>>>kterého roku je povinen vést účetnictví?
>>Myslím, že od roku 2007. Během tohoto roku nemůžete
>>účetnictví měnit, když už od 1.1.06 vedete DE.
>
>V zákoně o účetnictví je:
>(2) Tento zákon se vztahuje na
>e) ostatní fyzické osoby, které jsou podnikateli,
>pokud jejich obrat podle zákona o dani z přidané
>hodnoty,1a) včetně plnění osvobozených od této daně, jež nejsou
>součástí obratu, v rámci jejich podnikatelské činnosti
>přesáhl za bezprostředně předcházející kalendářní rok
>částku 15 000 000 Kč, a to od prvního dne kalendářního
>roku.
>§ 4
>(3) Účetní jednotky uvedené v § 1 odst. 2 písm. e)
>jsou povinny vést účetnictví od prvního dne
>účetního období následujícího po kalendářním roce, ve
>kterém se staly účetní jednotkou, až do posledního dne
>účetního období, ve kterém přestaly být účetní
>jednotkou, nevznikla-li jim povinnost vést účetnictví podle §
>1 odst. 2 písm. d), g) nebo h).
>
>Tak nevím jestli chápu dobře, když 2006 přesáhnu obrat