Re: dárky pro zákazníky
Pokud se trefíte do této definice:
"reklamní nebo propagační předmět, který je označen obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu nebo názvem propagovaného zboží nebo služby, pokud jeho pořizovací cena bez daně nepřesahuje 500 Kč, a který není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně", pak to můžete účtovat jako spotřebu reklamních předmětů buď na 501, případně na 518 a nepodléhá to ani DPH na výstupu.
Re: dárky pro zákazníky
Pak jsou dvě možnosti:
a) buď se jedná o naturální dary, tedy dodanit DPH (pokud jste si ho na vstupu uplatnili) a vyjmout z nákladů daňových.
b) nebo se jedná o tzv. naturální bonusy (k tomu se přikláním jako k pravděpodobnějšímu) a u nich je problematika složitější, proto vás odkazuji na stránky MF ČR, konkrétně na
http://ipsrvrd.i-projekt.cz/cps/rde/xchg/SID-3F57FEFA-7AB649B6/cds/xsl/219_3992.html?year=
ne že bych vám s tím rád neporadil, ale jak uvidíte, jsou tam různé možnosti a nejdřív se v tom musíte zorientovat sama, co je váš případ :-).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.