Re: účtování materiálu ve stavební firmě
Jestli jsem to dobře pochopil, tak prodáváte stavební materiál ostatním firmám, kteří tento materiál používají na své zakázky. To jaké účetnictví vedou to Vás nemusí zajímat. Vy prodáte materiál nebo zboží, které jste někde nakoupil a s nějakou marží prodal a toď vše. U vás se to projeví jako nákup náklad a prodej jako tržba.l
Re: účtování materiálu ve stavební firmě
Jestliže je materiál spotřebován -nemusíte vést sklad. Řeším to tak, že na každý paragon,Fa atd napíši dolů na jakou stavbu byl použit kbyby náhodou majitel chtěl vyčíslit,kolik byly náklady na určitou zakázku (zatím jej to díkybohu nezajímá).POZOR však na to ,některé FÚ vydávají při registraci stavebním firmám,ale i FO zabývající se stavební činnosti nařízení jak mají vést DE-tedy dokladovat jednotlivé akce a rozpitvávat dopodrobna každý výdaj.To už je potom daleko složitější - myslím tím to "papírově"zvládnout.
Re: účtování materiálu ve stavební firmě
>>>>Učtuji stavební firmě materiál, který používá na
>>>>zakázky v DE na nákup materiálu. Podle výkazu od
>>>>přecházejícího účetního tam není vykázán žádný
>>>>materiál, pouze
>>>>provozní režie. Jak by jste účtovali vy?
>>>>
>>>Jestli jsem to dobře pochopil, tak prodáváte stavební
>>>materiál ostatním firmám, kteří tento materiál
>>>používají na své zakázky. To jaké účetnictví vedou
>>>to
>>>Vás
>>>nemusí zajímat. Vy prodáte materiál nebo zboží, které
>>>jste někde nakoupil a s nějakou marží prodal a toď
>>>vše.
>>>U vás se to projeví jako nákup náklad a prodej jako
>>>tržba.l
>>
>>Ne, je to stavební firma, která provádí stavební
>>práce
>>a materiál nakupuje a použije všechen do zakázek. Na
>>skladu materiálu nic neeviduji.
>
>Jestliže je materiál spotřebován -nemusíte vést sklad.
>Řeším to tak, že na každý paragon,Fa atd napíši dolů
>na jakou stavbu byl použit kbyby náhodou majitel chtěl
>vyčíslit,kolik byly náklady na určitou zakázku (zatím
>jej to díkybohu nezajímá).POZOR však na to ,některé FÚ
>vydávají při registraci stavebním firmám,ale i FO
>zabývající se stavební činnosti nařízení jak mají vést
>DE-tedy dokladovat jednotlivé akce a rozpitvávat
>dopodrobna každý výdaj.To už je potom daleko složitější -
>myslím tím to "papírově"zvládnout.
Moc dík, já to dělám podobně. Zakázky rozděluji do středisek při nákupu materiálu. Do peněžního deníku to dávám na MT.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.