Vlákno názorů k dotazu SOS kurz při dovozu z 3.země od Lucie - Re: SOS kurz při dovozu z 3.země Pro výpočet...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 10. 2006 15:52

    Lucie (neregistrovaný)

    Re: SOS kurz při dovozu z 3.země
    Pro výpočet DPH ze zboží dovezeného ze 3.země se používá celnický kurz, tzn. kurz na JSD.

  • 5. 10. 2006 8:47

    Barbara (neregistrovaný)

    Re: SOS kurz při dovozu z 3.země
    Možná Vám to systém neumožňuje, ale nejjednodušší ne následující postup:
    1) Fakturu si zaúčtujte normáně kurzem ČNB.
    2) Daň při dovozu si ale vypočítejte zvlášť, až na základě JSD, který je daňovým dokladem při dovozu, a základ daně stanovte dle §38
    a přepočítejte na Kč kurzem JSD. Na tomto dokladu účtujte jen o DPH, ne o pohledávce a závazku

  • 5. 10. 2006 11:05

    Verča (neregistrovaný)

    Re: SOS kurz při dovozu z 3.země
    díky už jsme měla pocit, že jsem něco dopletla - systém mi to umožňuje, jedině co mi ještě komplikuje život, je to že faktura za zboží je vystavená v červenci, uhrazená v srpnu a dodávka došla v září... jakým kurzem resp. z jakého dne vzít tu fakturu - přeci si nemůžu dělat příjemku v červenci notabene když papíry obdržím až v tom září? byl by problém to ošetřit těmi int. předpisy, že to bude celním kurzem?

  • 5. 10. 2006 12:43

    Barbara (neregistrovaný)

    Re: SOS kurz při dovozu z 3.země
    Pokud jste tu fakturu platiti v srpnu, tak bych ji zaúčtovala do srpna. Budete mít rozdíl nai 131 z fakturace a ze skladu, ale
    srovná se Vám to dalšíí měsíc. V září udělejte příjemku kurzem ke dni pořízení. Pokud nechcete mít rozdíly na 131, účtujte na 139 (zboží na cestě).
    Teď jsem si ještě všimla, píšete že jste fakturu uhradili v srpnu - na základě čeho, když Vám papíry došly v září. Platili jste zálohu?
    Pokud jste platili zálohu, fakturu bych zaúčtovala až v září, přiřadila k ní zálohu ze srpna a rozdíl zaúčtovala na kurzové rozdíly

  • 5. 10. 2006 15:40

    Verča (neregistrovaný)

    Re: SOS kurz při dovozu z 3.země
    Termín "my jsme platili" není úplně správný - platila za nás banka - banka partnera jedná s naší bankou, nás de facto z tohoto koloběhu vylučjí. Mě pouze přijde avizo, že bude provedena úhrada resp. hl.ekonom zkontroluje na základě tohoto aviza správnost (firma a hodnota) a dále už koná banka... já pouze z avíza vím, že tolikátého a tolikátého mi odejdou peníze... no a samozřejmě ony odejdou :-)) ... papíry mi posléze přijdou poštou, z banky, až je má všecny pokupě... jelikož toto dělám poprvé, resp. v těchto dnech druhá zásilka, tak pořád tápu... a vůbec netuším s jakým datem zase bude faktura atd..... asi si to ještě nechám odpískat od daňařů, nebo auditoři budou skákat....

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).