Vlákno názorů k dotazu Vrácení zboží do 14dnů od graver - Re: Vrácení zboží do 14dnů Mám-li být upřímný,...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 12. 2006 8:34

    graver (neregistrovaný)

    Re: Vrácení zboží do 14dnů
    Mám-li být upřímný, čekal bych takový dotaz spíš od kupujícího. Pravdu samozřejmě nemáte - V případě uzavření smlouvy pomocí prostředku dálkové komunikace má zákazník právo vrávo vrátit zboží v určité lhůtě bez udání důvodu. Je tedy úplně jedno, jestli je věc funkční nebo jstli nastal rozpor s kupní smlouvou.
    Vy jste naopak povinni ho o této možnosti výslovně informovat - pokud jste to neudělali (což vyplývá z toho, že se na to ptáte), prodlužuje se lhůta na vrácení na 3 měsíce.
    Poučte zákazníka o jeho právech co nejdřív - jednak se tím staví ta 3měsíčíní lhůta a druhak omezíte nebezpečí, že vás obviní z klamání spotřebitele.
    A mimochodem - i kdyby nešlo o e-shop, není zákazník povinnen čekat na vaše vyřízení reklamace, protože v případě uplatnění odpovědnosti do 6 měsíců od zakoupení má právo na okamžitou výměnu.

    http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/virtualni_nakupy.asp

  • 17. 12. 2006 14:10

    Romana (neregistrovaný)

    Re: Vrácení zboží do 14dnů
    My mu v tomto případě samozřejmě vyjdeme vstříc a nebude-li možné mu zboží vyměnit za nové, vrátíme mu peníze. Škoda jen, že takto nefungují i kamenné obchody, kde ve 95% zákazníkům řeknou, že nemají právo na vrácení peněž, pokud nebude zboží reklamováno 3x. Děkuji za radu.

  • 17. 12. 2006 18:14

    graver (neregistrovaný)

    Re: Vrácení zboží do 14dnů
    >My mu v tomto případě samozřejmě vyjdeme vstříc a
    >nebude-li možné mu zboží vyměnit za nové, vrátíme mu
    >peníze.
    Nikoliv. Vy mu v tomto případě nevyjdete nijak vstříc - prost splníte svou zákonnou povinnost. A peníze mu vrátíte v každém případě, nikoliv pouze tehdy, když nebude možné ho vyměnit.
    Dohoda je ale samozřejmě možná - pokud bude zákazník chtít nové zboží, můžete to tak udělat, bez jeho souhlasu ne. Pouze mějte na paměti, že v tomto případě by už šlo o reklamaci, nikoliv odstoupení od smlouvy a vy tedy nesete veškeré náklady (poštovné, balné...).
    >Škoda jen, že takto nefungují i kamenné obchody,
    Souhlas
    >kde ve 95% zákazníkům řeknou, že nemají právo na vrácení
    >peněž, pokud nebude zboží reklamováno 3x. Děkuji za
    >radu.
    Bohužel máte pravdu - klamání spotřebitele v kamenných obchodeh je už dnes přinejmenším stejně čaté, jako v e-shopech.
    Ta opatření při nákupu na dálku mají svůj původ v naprosto brutálním a zločineckém porušování pravidel ze strany prodejců v době, kdy tento systém začínal.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).