Re: zápočtový list
Zaměstnanec musí dosta ZP list v den ukončení. Pokud jste malá organizce, tak ty musí potvrdit nemoci.
Takže funguje to tak, že mu v den ukončení předáte zápočtový list, na který poznamenáte do přehedu nemocí, že budou na příloze od OSSZ.
Tu přílohu si vytvoříte sama, jen iniciály zaměstnance, datum od kdy do kdy pracoval, a kolonku na nemoci. Tu zašlete na OSSZ, oni
Vám to potvrdí, a pak ji dodatečně předáte zaměstnanic, osobně nebo poštou. Jinak kdyby po skončení ještě marodil. OSSZ to potvrzení pošle až po ukončení marodného.
To je snad vše.
Re: zápočtový list
Když u Vás zaměstnanec končí, tak mu vystavíte potvrzení o zaměstnání (tzv. zápočťák). Ten mu podle zákona máte předat v den ukončení prac. poměru, i když dále marodí. Předáváte mu Vámi vystavený originál, Vy si necháváte originál od jeho minulého zaměstnavatele. Jestliže posíláte zápočťák k potvrzení na sociálku a ona Vám ho pak zasílá zpět, je to nesprávný postup. Správné je to tak, jak Vám radí výše.
Re: zápočtový list
Když ale marodí, tak by správně měl ZL vrátit a měl by být v organizaci až do ukončení pracovní neschopnosti, ne? Kvůli tomu, aby nikde nenastoupil. Navíc (to není náš případ) jsem slyšela, že v některých účetních programech nejde vytisknout ZL dřív, než je hotová uzávěrka.
teď jsem měla případ, že zaměstnanec dlužil firmě náhradu za ochranný pomůcky, které nevrátil. Musí se i v tomto případě vydat ZL nebo až uhradí náhradu?
Re: zápočtový list
Já dopisuju nemoci sama, nikdy nebyl problém až doteď, kdy mi sociálka vrátila opravený ZL, kde paní ze sociálky opravila den ukončení nemoci, o jeden den, ale když jsem se podívala na kopii ukončení PN, tak tam ten den ukončení je tak, jak jsem to napsala do ZL já, tak jsem z toho teda jelen, proč to přepsala.
Re: zápočtový list
Neustále se směšují dvě věci, kterým se jedním slovem říká zápočťák, který ale oficiálně neexistuje. Existuje "potvrzení o zaměstnání", které je povinen vydat zaměstnavatele, a to v den skončení pracovního poměru (nově i při skončení DOPČ), i když pracovník dále marodí nebo nevrátil pomůcky a pod. V potvrzení o zaměstnání je zaměstnavatel povinen uvést údaje, které určuje §313 (nový ZP). Dalším potvrzením je "potvrzení o pracovních neschopnostech" (toto je ten zápočet promaroděných dní), který potvrzuje ten, kdo nemocenské dávky vyplácí - takže buď firma nebo sociální správa. Jestli jsou obě potvrzení na jednom papíře nebo každé zvlášť není podstatné, každopádně ale když zákon určuje, že "potvrzení o zaměstnání" musí být vydáno při skončení prac. poměru, nemůže sociálka vyžadovat jeho předložení k potvrzení, protože se jí netýká. Jí se týká pouze vystavení "potvrzení o pracovních neschopnostech".
Re: zápočtový list
Vždyť to tu píšu - potvrzení o zaměstnání musí zaměstnavatel vydat při ukončení pracovního poměru - Zákoník práce, nyní §313. Výklady k tomu bývaly takové, že je povinen ho vydat, nikoli zasílat. To pro případ, když si zaměstnanec pro potvrzení nepřijde a pak se zlobí, že mu ho zaměstnavatel neposlal. Pokud se ale spolu domluví na poslání, není problém.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.