Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
Zase si erár ulehčuje práci. Jsem zvědav, kolik lidí se naštve a svou povinnost splní tím způsobem, že požadovaný dokument vygeneruje v Adobe Acrobat a jako bonus pro Obchodní rejstřík přístup k němu ochrání heslem nebo alespoň nedovolí jeho vytištění. O tom vyhláška nemluví. Vlk se nažere a koza....
Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
>>Dobrý den,
>>
>>co říkáte na tuto vyhlášku
>>č.
>>182/2006?
>>http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp?zdroj=sb06562&cd=76&typ=r
>>
>>Takže od teď účetní závěrku můžeme všichni do Sbírky
>>Listin dát pouze elektronicky v PDF formátu emailem
>>(u
>>kvalitnějších příloh s obrázkami a velikostí několik
>>desítek megabytů se tomu směji) nebo vypálené na
>>CD-R.
>>
>>Papa a hezký víkend.
>>P.
>Zase si erár ulehčuje práci. Jsem zvědav, kolik lidí
>se naštve a svou povinnost splní tím způsobem, že
>požadovaný dokument vygeneruje v Adobe Acrobat a jako bonus
>pro Obchodní rejstřík přístup k němu ochrání heslem
>nebo alespoň nedovolí jeho vytištění. O tom vyhláška
>nemluví. Vlk se nažere a koza....
>
Díky, to je dobrý nápad! :-))
Ale věcně, domnívám se, že se dokument nejdříve musí vytisknout, podepsat a pak oskenovat a doručit.
(Pokud se nepoužije elektronického podpisu.)
Hezký den
Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
Tak teď už jsem z toho zblblá. Pochopila jsem, že musím jen naskenované. Můžete mi prosím přetlumočit ještě jednou jak to je:
jedná se jen o závěrku s přílohou (není auditor) Děkuji moc.
a) posílám jen naskenované
b) posílám naskenované i vytištěné (obojí)
c) pošlu jen vytištěné
Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
**************
Jsem ráda, že už to zajímá víc lidí :-) Já jsem se tím prozatím trápit přestala, protože doufám, že je na to do konce roku času dost a nějaké další informace k možným způsobům podání se ještě objeví. Pro lidi, kteří to chtějí posílat naskenované a nemají příslušnou techniku myslím, že tuto službu provádějí některé firmy, zabývající se kopírováním, já bych to raději posílala v tom formátu pdf, jestli tedy dobře chápu, že jsou tyto dvě možnosti. Jana F.
**************
Re: Do Sbírky Listin už jen elektronicky
Aha, tak už vím, z čeho to plyne. Jde o směrnici EU z roku 2003, která stanovuje povinnost členským státům umožnit subjektům ukládat dokumenty do rejstříků v elektronické podobě.
Viz tady:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2003:221:0013:01:CS:HTML
současně ale pozor na to, že od 01.01.2007 musí mít oficiální firemní papírová a emailová komunikace jisté náležitosti (identifikace firmy apod.).
Už se chystám vytvořit standardizovaný emailový podpis pro zaměstnance....
viz informace:
"Členské státy stanoví, že dopisy a objednávkové listy v papírové nebo jiné formě mají obsahovat tyto údaje:
a) informace nezbytné k identifikaci rejstříku, u kterého je veden spis uvedený v článku 3, a číslo zápisu společnosti do tohoto rejstříku;
b) právní formu společnosti, sídlo společnosti a případně údaj, že společnost je v likvidaci.
Jestliže je v těchto listinách zmínka o základním kapitálu společnosti, musí se údaj týkat upsaného a splaceného základního kapitálu.
Členské státy stanoví, že internetové stránky společností budou obsahovat alespoň údaje uvedené v prvním pododstavci a případně odkaz na upsaný a splacený základní kapitál."
Mějte se pěkně.
>
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.