Re: DE - kuchyně - vedení skladu
To je docela problém. Finanční úřad může někdy chtít, abyste jim dokázala, že všechny suroviny, které jste nakoupila, jste také "provařila". Že jste neměla ztráty nad normu. Účtuji pekárnu, tam jsme zavedli systém, kde se z receptur jednotlivých výrobků přes skutečné množství vyrobených výrobků dostáváme na plánovanou spotřebu surovin. Srovnáváme se skutečnou spotřebou (stav zásob na začátku období, nákup, stav zásob na konci období). Jde to docela dobře (i když je to pracné), ale v tomto případě se nejedná o velké množství receptur. U vás je to složitější. Možná zkusit obědy rozdělit do několika skupin (třeba dle podílu potravin na celkových nákladech), pro každou skupinu vytvořit směrnou kalkulaci, spočítat kolik obědů v jaké skupině se uvařilo, srovnat se skutečnou spotřebou surovin (v Kč). Do kalkulací samozdřejmě zahrnout zdůvodnitelné ztráty (technologické, rozprach...). Ale asi si to představuji moc jednoduše.....
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.