Re: Problémy s reklamací na jízdním kole
Pokud to ještě není půl roku můžete uplatnit ustanovení §616odst.4 občanského zákoníků tzv. rozpor s kupní smlouvou, kde se považuje tato vada jakoby existovala již při převzetí věci a pak byste mohl od smlouvy odstoupit. Pokud je to déle než půl roku pak vám bohužel asi moc možností myslím tím snadných a efektivních nezbývá. Musel byste si nechat udělat posudek od odborného znalce zda je to vada, která už byla při koupi jako třeba nevhodný materiál a tak, ale raději se ještě podívejte do záručního listu na co konkrétně se záruka vztahu. Totéž se mi stalo při nákupu přes internet, kde jsem koupila hodinky a byl prasklý řemínek a v záručním listě bylo napsáno, že na řemínek se záruka nevztahuje.
Re: Problémy s reklamací na jízdním kole
Dovolím si Vás opravit s těmi 6 měsíci. Použít ustanovení zmíněného paragrafu je možné v případě uznané reklamace, což není tento případ.
Jinak samozřejmě jedině cestou znalce a případného soudního sporu, ale věřím tomu, že by prodejce přišel zavčasu k rozumu. V tomto případě se rozhodně nejedná o běžné opotřebení a prodejce se nemůže zříci odpovědnosti za vady tím, že někam napíše, že ty a ty vady neuznává.
Re: Problémy s reklamací na jízdním kole
Nikoliv. Uplatnění nároku z odpovědnosti za vady do 6 měsíců od zakoupení není ve své podstatě reklamací a není tedy relevantní nějaké uznání nebo neuznání. Jde prostě o rozpor s kupní smlouvou a následné uvedení věci do souladu. Přepokládá se, že věc byla v rozporu už předána, nikoliv že došlo k výskytu vady.
Prodejce má tedy pouze dvě možnosti: buď prokázat, že se vada při prodeji nevyskytovala (to je prakticky nereálné - mohla být i skrytá) nebo věc okamžitě opravit či vyměnit za bezvadnou.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.