Vlákno názorů k dotazu Reklamace-Poštovné od graver - Re: Reklamace-Poštovné Tomu nerozumím - vy přece neodstupujete od...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 5. 2007 19:03

    graver (neregistrovaný)

    Re: Reklamace-Poštovné
    Tomu nerozumím - vy přece neodstupujete od smlouvy (což je vaším právem). Dohodli jste se na výměně zboží za bezvadné, čímž bude vytvořena shoda s kupní smlouvou. Plnění si nevracíte, tak proč chcete vrátit cenu za dodání?

  • 2. 5. 2007 19:14

    Alča (neregistrovaný)

    Re: Reklamace-Poštovné
    Zboží bylo vadné tj. nebyla to moje vina,
    prodejce mi zboží vrátí a mne zaslání vadného zboží stojí peníze za poštovné, na toto se ptám, zda mám nárok na požadování ceny za takto odeslanou zásilku?
    Pokud bych chtěla vrátit peníze místo výměny, měla bych nárok
    na vrácení poštovného za odeslání?
    Děkuji za info a vlastně odpověď na dvě otázky.

  • 2. 5. 2007 20:25

    graver (neregistrovaný)

    Re: Reklamace-Poštovné
    >Zboží bylo vadné tj. nebyla to moje vina,
    >prodejce mi zboží vrátí a mne zaslání vadného zboží
    >stojí peníze za poštovné, na toto se ptám, zda mám nárok
    >na požadování ceny za takto odeslanou zásilku?
    Aha, vy chcete vrátit náklady na odeslání vadného zboží zpět prodejci, nikoliv původní poštovné/balné, které účtoval prodejce při odeslání vám (jak jsem to pochopil). Takže z mé strany jen spekulace: v tomto případě se jedná o reklamaci ve smyslu uplatnění odpovědnosti prodejce za vadu věci a máte tedy nárok na náhradu nákladů, spojených s reklamací. Nejde totiž imho o využití zvláštního režimu pro spotřebitelskou smlouvu, uzavřenou na dálku. Nicméně, je to asi nějaký hybrid (nemáte reklamační protokol apod.) a vymáhat to budete jen těžko.
    >Pokud bych chtěla vrátit peníze místo výměny, měla
    >bych nárok
    >na vrácení poštovného za odeslání?
    To už ne. Pokud byste nesouhlasila s výměnou a odstoupila od smlouvy, nejde o reklamaci. V tomto případě má naopak prodejce nárok na úhradu nákladů dle §53/10.
    Snad mě někdo opraví.

  • 2. 5. 2007 23:28

    Alča (neregistrovaný)

    Re: Reklamace-Poštovné
    Děkuji moc.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).