Re: Reklamace-Poštovné
Zboží bylo vadné tj. nebyla to moje vina,
prodejce mi zboží vrátí a mne zaslání vadného zboží stojí peníze za poštovné, na toto se ptám, zda mám nárok na požadování ceny za takto odeslanou zásilku?
Pokud bych chtěla vrátit peníze místo výměny, měla bych nárok
na vrácení poštovného za odeslání?
Děkuji za info a vlastně odpověď na dvě otázky.
Re: Reklamace-Poštovné
>Zboží bylo vadné tj. nebyla to moje vina,
>prodejce mi zboží vrátí a mne zaslání vadného zboží
>stojí peníze za poštovné, na toto se ptám, zda mám nárok
>na požadování ceny za takto odeslanou zásilku?
Aha, vy chcete vrátit náklady na odeslání vadného zboží zpět prodejci, nikoliv původní poštovné/balné, které účtoval prodejce při odeslání vám (jak jsem to pochopil). Takže z mé strany jen spekulace: v tomto případě se jedná o reklamaci ve smyslu uplatnění odpovědnosti prodejce za vadu věci a máte tedy nárok na náhradu nákladů, spojených s reklamací. Nejde totiž imho o využití zvláštního režimu pro spotřebitelskou smlouvu, uzavřenou na dálku. Nicméně, je to asi nějaký hybrid (nemáte reklamační protokol apod.) a vymáhat to budete jen těžko.
>Pokud bych chtěla vrátit peníze místo výměny, měla
>bych nárok
>na vrácení poštovného za odeslání?
To už ne. Pokud byste nesouhlasila s výměnou a odstoupila od smlouvy, nejde o reklamaci. V tomto případě má naopak prodejce nárok na úhradu nákladů dle §53/10.
Snad mě někdo opraví.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.