Re: Kdy storno faktura a kdy dobropis?
Můj názor - snad mě někdo doplní či opraví:
Storno faktury - vystavíte špatně fakturu (na špatné zboží, jinou cenu atd.) - ani ji nepředáte odběrateli, ale stornujete si ji ve svém účetnictví.
Dobropis - došlo k nějakému plnění (dodávce), vystavili jste fakturu a 1 výtisk jste dali odběrateli. Ale následně odběratel reklamoval množství, kvalitu atd. - takže vy vystavíte dobropis, jímž vlastně snižujete cenu. (Opačný případ by byl vrubopis - na zvýšení ceny). Odběrateli dáte 1 výtisk dobropisu a on vám potvrdí jeho převzetí.
Re: Kdy storno faktura a kdy dobropis?
Stornujeme fakturu, např. taky na plnění které neproběhlo i když jste fakturu odeslali odběrateli - prostě nějakým omylem jste vystavili doklad. Pokud ji odběratel obdržel, měl by ji vrátit, nebo skartovat, taky ji nemůže mít taky v účetnictví.
V dotazu uvádíte pojem "storno faktura" - s tímhle jsem se setkala v případě firem, které každý přijatý doklad převádějí do elektronické podoby a zavádějí do knihy faktur a pakliže jej později chtějí stornovat, protože je fakturace neoprávněna, musí mít nějaký doklad, na základě kt. provedou storno.
Řešila jsem to způsobem, že jsem jim zaslala okopírovanou fakturu s vepsaným textem " žádáme o storono toto dokladu", nebo jsem napsala dopis s žádostí o storno.
Důvody pro vystavení dobropisu nebo vrubopisu, tak jak je popsala paní Eva jsou taky uvedeny v §42. ZDPH
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.