Vlákno názorů k dotazu Soukromý podnikatel a reklamace?Nemožné! od graver - Re: Soukromý podnikatel a reklamace?Nemo Informace prodejce byla správná....

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 5. 2007 12:06

    graver (neregistrovaný)

    Re: Soukromý podnikatel a reklamace?Nemo
    Informace prodejce byla správná. Pokud jste koupil věc jako podnikatelský subjekt, nevztahují se na vás příslušná ustanovení ObčZ o odpovědnosti prodejce za vady (i když v závislosti na způsobu užití věci můžete stále být spotřebitelem).
    Záruční podmínky mezi podnikateli jsou upraveny smluvně a v těchto případech je ve smlouvě nebo VOP záruka nějak upravena. Nicméně, pokud vím, tak Cybex záruční listy vydává a záruku upravuje takto: http://www.cybex.cz/Napoveda/Stranka.aspx?from=help&pid=rekl

  • 20. 5. 2007 18:44

    Jarek (neregistrovaný)

    Re: Soukromý podnikatel a reklamace?Nemo
    Velmi děkuji za odpověď ale jde mi v zásadě o to jestli tedy mám nějakou šanci aby se mnou bylo jednáno jako se spotřebitelem protože i povaha užití výrobku by tomu odpovídala.Jak mám ale prokázat že tomu tak je ve chvíly kdy mi bude pracovník na reklamacích tvrdit že byl předmět užíván k podnikání.Kdo nebo co rozhoduje o tom jestli jsem s notebookem podnikal či ho užíval doma na brouzdání po Internetu.Dále mi po prostudování reklamačního připadá že pokud se vada neustále opakuje mám právo na vrácení peněz nebo výměnu výrobku bez ohledu na to jesli jsem podnikatel či nikoliv.Otázka je do jaké míry se musí Cybex vlastním reklamačním řadem řídit?

  • 20. 5. 2007 20:10

    graver (neregistrovaný)

    Re: Soukromý podnikatel a reklamace?Nemo
    >Velmi děkuji za odpověď ale jde mi v zásadě o to
    >jestli tedy mám nějakou šanci aby se mnou bylo jednáno jako
    >se spotřebitelem protože i povaha užití výrobku by
    >tomu odpovídala.Jak mám ale prokázat že tomu tak je ve
    >chvíly kdy mi bude pracovník na reklamacích tvrdit že
    >byl předmět užíván k podnikání.Kdo nebo co rozhoduje o
    >tom jestli jsem s notebookem podnikal či ho užíval doma
    >na brouzdání po Internetu.
    To je bohužel akademická diskuse - i kdyby pro vás platil zákon na ochranu spotřebitele, tak ten váš problém (délka záruky, opakované vady...) neřeší.
    >Dále mi po prostudování
    >reklamačního připadá že pokud se vada neustále opakuje mám
    >právo na vrácení peněz nebo výměnu výrobku bez ohledu
    >na to jesli jsem podnikatel či nikoliv.
    Vy se do toho papíru díváte, ne já. Co to je, pocit? je to tam napsáno nebo ne?
    >Otázka je do
    >jaké míry se musí Cybex vlastním reklamačním řadem
    >řídit?
    Reklamační řád je součástí smlouvy. Ale pokud dojde k rozporu a prodejce odmítne plnit tak, jak se domníváte, že by měl, nezbývá vám, než se soudit (a to bez obvyklých mezistupňů, jako je např. ČOI).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).