Re: Soukromý podnikatel a reklamace?Nemo
Informace prodejce byla správná. Pokud jste koupil věc jako podnikatelský subjekt, nevztahují se na vás příslušná ustanovení ObčZ o odpovědnosti prodejce za vady (i když v závislosti na způsobu užití věci můžete stále být spotřebitelem).
Záruční podmínky mezi podnikateli jsou upraveny smluvně a v těchto případech je ve smlouvě nebo VOP záruka nějak upravena. Nicméně, pokud vím, tak Cybex záruční listy vydává a záruku upravuje takto: http://www.cybex.cz/Napoveda/Stranka.aspx?from=help&pid=rekl
Re: Soukromý podnikatel a reklamace?Nemo
Velmi děkuji za odpověď ale jde mi v zásadě o to jestli tedy mám nějakou šanci aby se mnou bylo jednáno jako se spotřebitelem protože i povaha užití výrobku by tomu odpovídala.Jak mám ale prokázat že tomu tak je ve chvíly kdy mi bude pracovník na reklamacích tvrdit že byl předmět užíván k podnikání.Kdo nebo co rozhoduje o tom jestli jsem s notebookem podnikal či ho užíval doma na brouzdání po Internetu.Dále mi po prostudování reklamačního připadá že pokud se vada neustále opakuje mám právo na vrácení peněz nebo výměnu výrobku bez ohledu na to jesli jsem podnikatel či nikoliv.Otázka je do jaké míry se musí Cybex vlastním reklamačním řadem řídit?
Re: Soukromý podnikatel a reklamace?Nemo
>Velmi děkuji za odpověď ale jde mi v zásadě o to
>jestli tedy mám nějakou šanci aby se mnou bylo jednáno jako
>se spotřebitelem protože i povaha užití výrobku by
>tomu odpovídala.Jak mám ale prokázat že tomu tak je ve
>chvíly kdy mi bude pracovník na reklamacích tvrdit že
>byl předmět užíván k podnikání.Kdo nebo co rozhoduje o
>tom jestli jsem s notebookem podnikal či ho užíval doma
>na brouzdání po Internetu.
To je bohužel akademická diskuse - i kdyby pro vás platil zákon na ochranu spotřebitele, tak ten váš problém (délka záruky, opakované vady...) neřeší.
>Dále mi po prostudování
>reklamačního připadá že pokud se vada neustále opakuje mám
>právo na vrácení peněz nebo výměnu výrobku bez ohledu
>na to jesli jsem podnikatel či nikoliv.
Vy se do toho papíru díváte, ne já. Co to je, pocit? je to tam napsáno nebo ne?
>Otázka je do
>jaké míry se musí Cybex vlastním reklamačním řadem
>řídit?
Reklamační řád je součástí smlouvy. Ale pokud dojde k rozporu a prodejce odmítne plnit tak, jak se domníváte, že by měl, nezbývá vám, než se soudit (a to bez obvyklých mezistupňů, jako je např. ČOI).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.