Re: Certifikát ISO - jak odpisovat.
Ja bych mela take dotaz, my mame 2 faktiury tykajici se certifikatu ISO - jednu od hospodarske komory na poradenskou cinnost a druhou od NQA a na fakture je uctovano - vstupni audit a certifikacni audit. Co mam casove rozlisit? Nikde neni uvedeno na jake je to obdobi.
Re: Certifikát ISO - jak odpisovat.
Tato problematika se už několikrát řešila. Certifikát není nehmotným majetkem (taková stanoviska tu byla asi před 10 lety), ovšem při zavádění ISO může nehmotný majetek vzniknout jako vedlejší produkt.
Náklady na certifikaci jsou běžným provozním nákladem - služba, pokud se něco časově rozlišuje (na dobu platnosti), jde o platbu za certifikát, příp. audit - různé společnosti to účtují různě.
Re: Certifikát ISO - jak odpisovat.
Tyto audity patří k obdržení certifikátů ISO, také rozlišujte na 36 měsíců....ofoťte si certifikáty + všechny daňové doklady a sečtěte. Nejlepší je si udělat kartu jako u leasingu, kde budete sledovat zůstatek tohoto časového rozlišení. Další následné daňové doklady - kontroly rozlišíte na 1 rok.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.