Re: Nárok na dovolenou po skončení mateř
dobrý den, paní Jiřino, jsem ráda, že se na vás mohu obrátit, už jste slyšela výklad od 1.1.07 ohledně "práva" na dovolenou u matky,která bezprostř.požádá o čerpání dovolené tak aby navazovala na mat.dovolenou ..., s tím, pokud se jedná např. o nástup na dovolenou po mateřské 1.3..07, loňskou dovolenou nemá, vloni (i letos) postupuji tak (stejně zněly výklady ohledně dovolené), že pokud s nárokem 20 dnů za rok 2007 dosáhne 60 dnů, pak se dovolená z titulu rodič.dovolené nekrátí, ale četla jsem v Mzdové účetní výklad, že toto s novým ZP neplatí a podmínku 60 dnů pro nárok na dovolenou za kalendářní rok musí mít skutečně "odpracovanou",tzn. mateřská nebo "stará dovolená", v žádném případě počítat i s předpokládaným nárokem za rok 2007 ?! Také sdílíte tento názor ??
Myslím si to,že nejdříve se musí spočítat nárok na dovolenou a pak teprve čerpat nárok. Zde se spletly dvě věci do sebe. Komu zbývá loňská dovolená a od 1.3. nastoupí na čerpání plus tím mu vznikne podmínka 60 dnů v r.2007 a bude pokračovat v čerpání nezkrácené dovolené za r.2007.
Jestli ale nemá žádný zůstatek z loňska, a chce nastoupit čerpání dovolené po PPM, může, ale jen na dovolenou za odpracované dny a to jsou jen dvě dvanáctiny.
Řekla bych, že tak to bylo i před novým ZP. Nelze mluvit o krácení nebo nekrácení dovolené, pokud nebyla splněna základní podmínka odpr. 60 dnů.
no, v tom si právě nejsem jistá, určitě bych našla články, ve kterých se postupovalo tak, jak jsem předeslala, i na semináři bylo zmiňováno, nehledě na to, že zaměstnavatel může poskytnout dovolenou, i když ještě nevznikl a předpoklad splnění podmínky odpracování 60 dnů tu je a on tu je, s poskytnutým nárokem za letošní rok splní podmínku 60 dnů, jelikož doba čerpání dovolené se považuje za odpracovanou. co vy na to ?
Nesmíte se zlobit, ale já to považuji za demagogii.Ano, čerpání
dovolené se považuje za výkon práce pro účely dovolené a jestli si