Re: sponzorský dar
Není nad dobrou radu.
1.Nedávejte dohromady sponzorství a dar. Sponzoring je situace,
kdy sponzor dá nějakou částku a něco za to očekává. Např.
někdo nebo nějaká organizace uveřejní třeba na plese velkou
reklamu firmy a za to vyfakturuje částku, kterou musí zdanit.
Dar je dar poskytnutý na základě darovací smlouvy (nutné k
prokázání pro event. kontrolu).
2. Pokud dává dar FO, pak se držte ZDP § 15 odst. 1.
3. Pokud dává dar PO, pak se držte ZDP § 20 odst. 8.
Re: sponzorský dar
*** Podle mě pro posouzení zařazení dle ZDP není směrodatné, jak to plnění nazvete (dar, sponzorský dar,...) ale jaký bude skutečný obsah = zda bude nějaké protiplnění nebo ne. Takže i "sponzorský dar" Vám správce může klidně přehodit na "reklamu". V ZDP není sponzoring jako takový vůbec definován - snad jen v zákoně o rozhlasovém vysílání. Takže vždy je třeba posoudit, zda proti tomu poskytnutému plnění bude nějaké protiplnění, a tak to taky bude daňově zařazeno (dar vs. výdaj na reklamu) ***
Re: sponzorský dar
Ta odpověď byla fakt tak pitomně napsána, že vyžadovala široké vysvětlení? Pokud mám uzavřenou darovací smlouvu, tak mě správce nebude nic přehazovat do reklamy, protože by příjemce musil mít částku zdaněnou DP. Mimo to ZDPH výslovně uvádí sponzorování jako samostatnou kategorii.
Re: sponzorský dar
*** Není na mě posuzovat co a jak bylo napsáno :-))
1) Pokud budete mít sepsanou darovací smlouvu a skutečným obsahem nebude dar ale výdaj na reklamu, tak Vám to samozřejmě správce vyloučí z odečitatelných položek - ať už to má druhá strana zaúčtováno jakkoli - bude posuzovat Vás a vyloučit to může Vám.
2) Tady byla řeč o ZDP, ne o DPH :-))) Navíc, ani ZDPH nemá žádnou "samostatnou kategorii" o hledně sponzoringu - ZDPH Vás zase jen odkazuje na zákon o rozhlasovém vysílání. ZDP nedefinuje sponzoring a jeho daňovou uzatelnost. ***
Re: sponzorský dar
Dovolím si doplnit:
ad 1) Kdyby nebyla darovací smlouva sepsána, dopadne to
stejně, jako když je sepsána blbě a odporuje to skutečnosti.
V rovině "kdyby" můžeme zahltit BC.
ad 2) Kde stojí psáno, že určitý pojem musí definovat pouze
daňové zákony?
ZDP má více než 122 odvolávek (další členěné čísel dle abecedy ne-
počítám) na různé zákony a předpisy a to nejen daňové. A přesto obsah těchto zákonů a předpisů je relevantní a je uznáván. A jestli ZDPH se odvolává na zák. o rozhlasové vysílání, tak tam je výraz sponzoring uznáván.
Hrát si se slovíčky a s případy coby kdyby a pokud by, je s prominutím nonsens.
Stává se občas, že to tazatele jen zblbne.
Re: sponzorský dar
***********
Promiňte mi, pánové, ale mě se opravdu nezdá ani správné ani přesné psát o sponzoringu tak, jakoby to byla nějaká jednoznačně vymezená kategorie pro DZP, zásadně odlišná od daru. Může to být dar (proč to nenazývat "sponzorský dar"?), ale i výdaj na jedné straně a příjem na druhé, třeba za reklamu (pokud je protiplnění, ale to snad u každého sponzoringu nutně být nemusí?). Jana F.
*****************
Re: sponzorský dar
*** Sponzor je ten, který dobrovolně někomu něco dává. PRO POTŘEBU zákona o rozhlasovém vysílání je sponzorství definováno jako "dávání s protiplněním". Pokud poskytnete někomu finanční částku, kterou nazvete sponzorským darem (nic Vám tohle nezakazuje) a nebudete chtít žádné protiplnění, pak to do daňových nákladů nedostanete - jde o dar - byť se budete ohánět definici ze zákona o rozhlasovém vysílání a tvrdit, že sponzorství je s protiplněním. ***
Re: sponzorský dar
to napište janěf, já jen reagoval na její tvrzení, že sponzoring není jednoznačně vymezený a není zásadně odlišný od daru:-)
a k vašemu příspěvku:
ono to není v zákoně JEN pro potřebu toho zákona, v kterém je uvedeno. když je definice čehosi v zákoně, tak prostě platí PRO POTŘEBU všeho, kde se to definované objevuje:-)
Re: sponzorský dar
*** A to jste se dočetla kde? Různé pojmy jsou pro potřeby toho kterého zákona definovány různě a pro potřeby konkrétního zákona se k nim taky různě přistupuje. A i když je pro potřebu zákona o rozhl. vysílání definováno sponzorování jako "s protiplněním", tak smlouva o sponzorování může být z pohledu ZDP svou podstatou jednou smlouvou o darování a jindy smlouvou o poskytnutí propagace nebo reklamy. Samotná definice v zákoně o vysílání pro potřebu ZDP není vůbec směrodatná. ***
Re: sponzorský dar
*** :-))) Myslím, že nedával :-))) Ale to nevadí, učit se můžete pořád - ještě je dost času :-))). To, že se nějaká škola snaží něco naučit ještě neznamená, že se jí to vždy podaří. A ta škola za to mnohdy nemůže :-)) A vykládat, že něco umím a že jsem to studoval je zbytečné, když to druzí sami z rozhovoru nepoznají :-)))) ***
Re: sponzorský dar
jakým lejstrem tu prosím mávám??? o respekt TADY ani moc nestojím,toho mám až dost v reálném životě. tady v této diskusi se snažím jen poradit. ovšem kdyby za každým "radičem" tady stály jeho výsledky, vypadalo by to jinak, že?:-) ale dost, vy víte o čem píšu, já vím o čem píšu, ale někdo si holt svý soukromý selhání musí dohánět jinak, že? dobrou...
Re: sponzorský dar
nechte toho, nejsme tu abychom se vzájemně napadali, vůbec se mně nelíbí Vaše neadekvátní reakce. Je pravda, že sponzoring není v zákoně definován, samozřejmě, že nejprůchodnější je darovací smlouva. Při sponzoringu se zpravidla očekává protiplnění např. uvádění sponzora na letácích apod., ale to nenaplňuje definicu daru. Takže to finančák neuzná - vlastní zkušenost. Pokud to má být dar, nesmí být protiplnění. Nemusíte s tím souhlasit, pouze doporučuji možné řešení.
Re: sponzorský dar
*** Já s tím ale souhlasím :-) A v podstatě už to tady bylo řečeno: pokud ve smlouvě o sponzorování NENÍ očekáváno protiplnění, jedná se o dar a o odečitatelnou položku. Pokud ve smlouvě o sponzorování JE očekáváno protiplnění, může se jednat o výdaj na reklamu a je daňové uznatelný ***
Re: sponzorský dar
malý příspěvek:
Sponzorský dar a darovací smlouva
Samotný akt zprostředkování a následného předání poskytnutých prostředků by měl být právně deklarován smlouvou, která musí obsahovat náležitosti týkající se všech smluvních stran, kde bude mimo jiné popsáno jakým způsobem se bude s poskytnutými prostředky nakládat v průběhu doby určené na dokončení projektu.
Tato smlouva je individuální a každý projekt bude mít svoji vlastní podobu této smlouvy. Pravidlem většinou bývá průběžná a závěrečná zpráva, jakým způsobem jsou prostředky využívány a v jaké fázi dokončení se projekt nachází. Dva ze základních typů smluv, které je možno použít při definici smluvního vztahu mezi darujícím a obdarovaným je tzv. Smlouva o sponsorském daru a Smlouva darovací.
Smlouva o sponzorském daru definuje získání prostředků od podnikatelů, kterým tato smlouva umožňuje odečíst si poskytnutou částku nebo finanční hodnotu od základu daně.
Smlouva darovací je možno použít pro téměř všechny ostatní případy kdy dárcem je "nepodnikatel".
Re: sponzorský dar
*** Myslím, že už se do toho trošku moc zamotáváme :-))) Taky v tom Vašem příspěvku je výraz "sponzorský dar" - což podle mých oponentů je nesmyslný výraz :-)))) Podle mě může být klidně použit ale vůbec nic to neřekne o daňovém zařazení. Až přesné podmínky té konkrétní smlouvy zařadí to plnění buď pod dary nebo pod daňově uznatelný výdaj. A nic na tom nezmění, jak zákon o rozhl. vysílání pro svou potřebu ten pojem definuje :-)) ***
Re: sponzorský dar
>>>
>>>>Promiňte mi, pánové, ale mě se opravdu nezdá ani
>>>>správné ani přesné psát o sponzoringu tak, jakoby to
>>>>byla
>>>>nějaká jednoznačně vymezená kategorie pro DZP,
>>>>zásadně
>>>>odlišná od daru. Může to být dar (proč to nenazývat
>>>>"sponzorský dar"?), ale i výdaj na jedné straně a
>>>>příjem
>>>>na druhé, třeba za reklamu (pokud je protiplnění, ale
>>>>to snad u každého sponzoringu nutně být nemusí?).
>>>>Jana
>>>>F.
>>>>*****************
>>>
>>>ono není až tak důležité, co se zdá či nezdá vám. co
>>>je to sponzorování je prostě a jasně dáno přesně
>>>zákonem. že to není přímo v ZDP je celkem fuk,
>>>jednoznačná
>>>zákonná definice prostě existuje.
>>
>>*** Sponzor je ten, který dobrovolně někomu něco
>>dává.
>>PRO POTŘEBU zákona o rozhlasovém vysílání je
>>sponzorství definováno jako "dávání s protiplněním".
>>Pokud
>>poskytnete někomu finanční částku, kterou nazvete
>>sponzorským darem (nic Vám tohle nezakazuje) a
>>nebudete chtít
>>žádné protiplnění, pak to do daňových nákladů
>>nedostanete - jde o dar - byť se budete ohánět
>>definici ze
>>zákona o rozhlasovém vysílání a tvrdit, že sponzorství
>>je
>>s protiplněním. ***
>
>to napište janěf, já jen reagoval na její tvrzení, že
>sponzoring není jednoznačně vymezený a není zásadně
>odlišný od daru:-)
>a k vašemu příspěvku:
>ono to není v zákoně JEN pro potřebu toho zákona, v
>kterém je uvedeno. když je definice čehosi v zákoně, tak
>prostě platí PRO POTŘEBU všeho, kde se to definované
>objevuje:-)
*************
Trochu si o tom přečtěte:
http://www.media2000.eu/src/spor.php
Soukromá prosba - pokud by vás to příliš neobtěžovalo, pokud už komolíte zákony, nekomolte laskavě můj podpis :-)). Jana F.
*****************
Re: sponzorský dar
tak to zkusím ještě jednou. pokud v jakémkoliv zákoně bude zmínka např. o maloobchodě, ale definice maloobchodu je jen v ŽZ, tak to, co je maloobchod, si každý určí podle novinových příspěvků, slovníku, apod., JEN pro účely ŽZ je jasně stanoveno co to je? to nemyslíte vážně, že? tak bychom mohli dál pokračovat o tisíci dalších, zákony jasně definovaných pojmů...jestli to ovšem myslíte vážně, pak ano, končím, není o čem diskutovat:-)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.