Re: nutnost tištěných faktur vydaných?
Zákon o účetnictví sice umožňuje vést účetnictví kompletně v elektronické podobě, ale je potřeba zabezpečit elektronicky kompletně všechno, i podpisování atd. A pokud jde o poškození, před nímž varuje kolegyně, tak musím jen souhlasit.
Kromě účetnictví se zabývám i počítači a už mockrát jsem byla volána k případu, kdy někdo neměl dostatečně zálohováno nebo ty zálohy byly nečitelné, nekvalitní, odpovídaly jiné verzi programu atd. - a potřebovali nutně zachránit data, jenže někdy to opravdu nešlo nebo jen částečně.
Takže se přimlouvám - opravdu raději tiskněte vše, co je třeba uchovávat - tedy pokud nemáte k ruce SPOLEHLIVÉHO PROFESIONÁLA, který je schopen zabezpečit skutečně spolehlivý a bezpečný přístup k fakturám v elektronické podobě i za 10 let nebo i za víc!!!
Uvědomte si, jak dlouho se musejí schovávat účetní doklady, jak rychle se vyvíjí výpočetní technika, možná něco víte i o (ne)spolehlivosti archivačních médií, zejména neznačkových CD atd. A je nutné, aby ten "člověk přes pc" dobře znal i zákony ohledně výpočetní techniky v účetnictví, požadavky na archivaci účetních dokladů atd.
Velké firmy mají kvalitní PC odborníky, tam je to v pohodě Ale u malých a středních firem je tato oblast počítačové bezpečnosti často podceněna, protože firmy raději ušetří, než by si zaplatily třeba externí a dražší, leč kvalitní průběžný servis. Jenže pak se něco stane, volají SOS - a ani odborník nemůže vždy vše zachránit.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.