Hlavní navigace

Vlákno názorů k dotazu Storno, nebo dobropis? od bdm - Re: storno, nebo dobropis? *** Jen můj názor: protože...

  • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 8. 2007 10:53

    bdm (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    *** Jen můj názor: protože ZDPH nezná pojem STORNO jako opravu, chovala bych s tomu pro jistotu jako k opravě dle §42/1/a (přestože je evidentní, že k UZP ani nedošlo) a opravovala dobropisem a se vším, co zákon u dobropisů vyžaduje ***

  • 3. 8. 2007 12:53

    Barbara (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    ----
    Právě proto, že k uskutečnění plění vůbec nedošlo, nelze vystavit dobropis, ale doklad se musí stornovat = zrušit, protože je to chyba která se netýká žádné změny uskutečněného ZP.

    Ale tohle je zas jen můj názor :-)

  • 3. 8. 2007 12:57

    LeaX (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    Váš názor je zcela správný. Dobropisovat lze pouze za předpokladu, že původní doklad byl vystaven v pořádku. Prakticky však, bohužel, je dost těžké toto někomu vysvětlit.

  • 3. 8. 2007 13:06

    bdm (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    *** Díky za reakci. Můžu otázku? Jak by měl takový "zrušující" daňový doklad vypadat? Zkuste, prosím, co možná nejpodrobněji. Díky :-) ***

  • 3. 8. 2007 13:29

    LeaX (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    Pokud už se něco takého stane, umožňuje mi program udělat tzv. Stornovací doklad, který je něco jako kopie původního dokladu s minusovými položkami a navíc textem "storno dokladu č. ..."
    Nebezpečí, že obchodní partner zúčtuje "nadbytečný druhý doklad" a uplatní si 2x odpočet DPH tu je, ale v případě fungujícího systému oběhu dokladů by se to nemělo stát. Opět trocha praxe - znám podnikatele, kteří dvojitou fakturaci objeví hned (i když mají obrat ve stovkám milionů) a znám i takové, kteří na to nejsou schopni přijít. 2x by se však ale nikomu platit nechtělo.

  • 3. 8. 2007 13:38

    bdm (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    *** Ano, to by se nechtělo :-)) ale mně šlo spíše o data. Datum, kdy by druhá strana ten (po druhé) uplatněný nárok měla "vrátit" a datum, kdyby si ta "omylná" strana mohla "zrušit" to (po druhé) odvedené DPH. ***

  • 3. 8. 2007 13:49

    LeaX (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    Datum? - Zde je důležité DUZP - a to musí být původní datum (připomínám, že jsme stále u "storna"). Když něco nemělo být, resp. na druhé straně nebyl nárok, tak se musím s DPH vrátit do příslušného zdaňovacího období. Oprava v jiném období by znamenala neoprávněnou změnu jiného zdaňovacího období.

  • 3. 8. 2007 14:04

    bdm (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    *** Ano, o tohle mi šlo - že patří stornem do oprav minulých období a já (jako ta "omylná" strana) nemám jistotu, že druhá strana postupuje taky tak. U dobropisu mám jistotu, že data sedí na obou stranách. A ano, je třeba se držet zákona :-)) Já ale prakticky postupuji tak, že když k tomuhle už dojde, tak pokud nemá žádná strana uzavřeno období, tak se snažím originál stáhnout zpět a pokud už uzavřené mají, pak se to snažím uhrát na "zrušení zd.plnění" §42/1/a a dobropis. Především pokud jde o služby, kdy se zd.plnění považuje za uskutečněné už dnem vystavení DD. Díky za Váš čas :-) ***

  • 3. 8. 2007 13:02

    bdm (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    *** Chápu, a právě proto to kategoricky netvrdím :-) Ale představte si, že druhá strana si tu fa nechá dvakrát v nároku na odpočet a nějaké to zrušení třeba zapře nebo i převezme a řekne, že "nějaké zrušení" není daňovým dokladem. Proto jsem napsala "pro jistotu" :-) ***

  • 3. 8. 2007 14:39

    Barbara (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    -----
    Ono v praxi se většinou stává, že právě příjemce tohoto dokladu se ozve, že ho má dvakrát - protože sice z jedné strany má nárok na nějaký odpočet DPH, ale z druhé strany Vám musí za tu fakturu zaplatit, že. :-)) A taky není bez postihu si ponechat v účetnictví fakturu za neexistující plnění.
    Samozřejmě, že se nám už taky stalo, že si příjemce uplatnil DPH z dokladu který byl chybně vystaven a pak jsme se snažili vymyslet nějaký důvod pro vystavení dokladu dle §42, ale tohle je nebudu nikomu radit :-) když mi to nepřipadá košer.

  • 3. 8. 2007 15:17

    bdm (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    *** Já vím :-) - můj názor viz. výše :-) ***

  • 3. 8. 2007 16:49

    Jitka_D (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    >>>>>*** Jen můj názor: protože ZDPH nezná pojem STORNO
    >>>>>jako opravu, chovala bych s tomu pro jistotu jako k
    >>>>>opravě dle §42/1/a (přestože je evidentní, že k UZP
    >>>>>ani
    >>>>>nedošlo) a opravovala dobropisem a se vším, co zákon
    >>>>>u
    >>>>>dobropisů vyžaduje ***


    >*** Já vím :-) - můj názor viz. výše :-) ***

    musela jsem umazat kus :((

    LeoX, souhlasím s tím, co píšete, ale již několikrát jsem musela místo storna udělat dobropis. Pokud pominu, že jsem neustále označována za prudila, co otravuje s nějakými datumy a odmítá učinit, co jednatel slíbil, že nebude problém, ale jak jinak zrušit 2x fakturaci tehdy, když odběratel trvá na dobropisu, právě proto, že je jiné období a předhodí „zaklínadlo“ : my už máme uzavřené období a jsme po auditu. Nejspíš se sklady neauditují)) Co takhle DUZP VDF – v dobré víře fakturováno)) Nicméně dneska už bych to neudělala a poslala bych doporučeně oznámení (asi tak jako se dělá jednostranný zápočet)

  • 3. 8. 2007 17:23

    bdm (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    *** Jsem ráda, že můj postup někdo chápe :-) Je to přeně o tom, o čem píše Jitka - o té druhé straně. Když udělám takovou chybu, že dvakrát fakturuji a zjistím to třeba za dva měsíce a pošlu nějaké storno faktury, tak tím jako by říkám: "Ano, já jsem chybu udělala ale co je mi po Vás, Vy si podejte dodatečné, Vy jste si neoprávněně nárokovali, tak se s tím nějak poperte". Většina asi řekne, že to zákon říká a že to tak musí být. Já říkám, že nemusí, když se ty dvě strany dohodnou, aby se to dalo vyřešit dobropisem. Obě strany na tom přece musí mít zájem. A státní kasa se taky neokrádá, protože ve stejný moment (při chybě) bylo nárokováno i odvedeno a ve stejný moment (přijetí dobropisu) se vrací. ***

  • 3. 8. 2007 19:01

    Jana (neregistrovaný)

    Re: storno, nebo dobropis?
    >> >>>>>*** Jen můj názor: protože ZDPH nezná pojem STORNO

    >>
    >>musela jsem umazat kus :((
    >>
    >>LeoX, souhlasím s tím, co píšete, ale již několikrát
    >>jsem musela místo storna udělat dobropis. Pokud
    >>pominu,
    >>že jsem neustále označována za prudila, co otravuje s
    >>nějakými datumy a odmítá učinit, co jednatel slíbil,
    >>že nebude problém, ale jak jinak zrušit 2x fakturaci
    >>tehdy, když odběratel trvá na dobropisu, právě proto,
    >>že
    >>je jiné období a předhodí „zaklínadlo“ : my už máme
    >>uzavřené období a jsme po auditu. Nejspíš se sklady
    >>neauditují)) Co takhle DUZP VDF – v dobré víře
    >>fakturováno)) Nicméně dneska už bych to neudělala a
    >>poslala
    >>bych doporučeně oznámení (asi tak jako se dělá
    >>jednostranný zápočet)
    >
    >*** Jsem ráda, že můj postup někdo chápe :-) Je to
    >přeně o tom, o čem píše Jitka - o té druhé straně. Když
    >udělám takovou chybu, že dvakrát fakturuji a zjistím to
    >třeba za dva měsíce a pošlu nějaké storno faktury, tak
    >tím jako by říkám: "Ano, já jsem chybu udělala ale co
    >je mi po Vás, Vy si podejte dodatečné, Vy jste si
    >neoprávněně nárokovali, tak se s tím nějak poperte".
    >Většina asi řekne, že to zákon říká a že to tak musí být.
    >Já říkám, že nemusí, když se ty dvě strany dohodnou,
    >aby se to dalo vyřešit dobropisem. Obě strany na tom
    >přece musí mít zájem. A státní kasa se taky neokrádá,
    >protože ve stejný moment (při chybě) bylo nárokováno i
    >odvedeno a ve stejný moment (přijetí dobropisu) se
    >vrací. ***

    Děkuji všem za názor, raději jsem udělala dobropis, ač to bylo v jednom měsíci a během 14 dní.S odběratelem se nedalo domluvit o vrácení duplicitní faktury.Holt, fa je DUZP v 7/07 a dobropis v 8/07(bude po potvrzení), ale asi je to jistější.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).