Re: vstupní prohlídka - je povinná?
Omlouvám se všem, co mi odpověděli, už mi z toho asi hrabe, ale teď jsem v časopise Mzdová účetní 6/2007 (ANAG) str.3 našla tuto formulaci:
Vstupní lékařská prohlídka se tedy neprovádí vždy. Případy, kterých se povinnost zajistit VLP týká, jsou zejména u těch fyzických osob, které mají v pacovním poměru vykonávat:
-činnosti epidemiologicky závažné
-činnosti, pro které je vyžadována zvláštní zdr. způsobilost
-činnosti, při kterých mohou ohrozit zdraví jiných osob (řidiči atd)
-práce rizikové
Tak jak to tedy je? :-( Fakt už nevím...
Re: vstupní prohlídka - je povinná?
Omlouvám se všem, co mi odpověděli, už mi z toho asi
>hrabe, ale teď jsem v časopise Mzdová účetní 6/2007
>(ANAG) str.3 našla tuto formulaci:
>Vstupní lékařská prohlídka se tedy neprovádí vždy.
>Případy, kterých se povinnost zajistit VLP týká, jsou
>zejména u těch fyzických osob, které mají v pacovním
>poměru vykonávat:
>-činnosti epidemiologicky závažné
>-činnosti, pro které je vyžadována zvláštní zdr.
>způsobilost
>-činnosti, při kterých mohou ohrozit zdraví jiných
>osob (řidiči atd)
>-práce rizikové
>
>Tak jak to tedy je? :-( Fakt už nevím...
se vám nedivím :) povinná dle mého názoru není, pokud zaměstnanci nejsou ze zákona povinni - viz výše nebo při zařazení na noční práci - povinnost, mladiství - povinnost, ale pokud zaměstnanci nespadají do těchto "nařízených",není zaměstnavatel povinen, ale jak není povinen, když:
§ 103
(1) Zaměstnavatel je povinen
a) nepřipustit, aby zaměstnanec vykonával zakázané práce a práce, jejichž náročnost by neodpovídala jeho schopnostem a zdravotní způsobilosti